اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری منوجان:

کاندیداهای انتخابات شوراها به جرائم انتخاباتی توجه کنند

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به جرائم انتخاباتی توجه داشته باشند تا شاهد ارتکاب جرمی در این زمینه نشوند.

کاندیداهای انتخابات شوراها به جرائم انتخاباتی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسن شکوهی‌نسب امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در این شهرستان اظهار داشت: اگر در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که همان برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم است، همه به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند، این حماسه خلق می‌شود.

وی افزود: مردم با توجه به سوابقی که در طول انقلاب اسلامی دارند، همیشه ثابت کردند که حماسی هستند و قطعاً در این انتخابات نیز حضوری پررنگ دارند، همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند «این انتخابات پرشورتر برگزار می‌شود».

شکوهی‌نسب تصریح کرد: کاندیداها و طرفداران آنان باید تمام خواسته‌های خود را از مجاری قانونی مطالبه کنند.

وی اخلاق انتخاباتی و قانون‌مداری را دو امر بسیار مهم خواند که با عمل به آنها شاهد انتخاباتی بزرگ هستیم و ابراز داشت: با توجه به اینکه مجریان و ناظران انتخابات نیز امانتدار مردم هستند، باید تمام تلاش آنها معطوف به این مهم باشد.

شکوهی‌نسب انتخابات را مظهر اقتدار ملی و ثمره تلاش‌های امام خمینی (ره) و خون شهدا ذکر و عنوان کرد: همه مجریان انتخابات باید در چارچوب قانون حرکت کرده در برابر آن تمکین کنند و آن را فصل‌الخطاب قرار دهند.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان با اشاره به اینکه دستگاه قضا نیز در بحث انتخابات به منظور جلوگیری از جرائم احتمالی تشکیلات مخصوص به خود را دارد، گفت: اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد، باید بر اساس ملاک‌های قانونی احقاق حق کند.

شکوهی‌نسب بیان داشت: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به جرائم انتخاباتی توجه داشته باشند تا شاهد ارتکاب جرمی در این زمینه نشوند و شاهد انتخاباتی پرشور و سالم در شهرستان منوجان باشیم.

وی با اشاره به مصادیق جرائم انتخاباتی اذعان داشت: قانون‌گذار در ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده هفت قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصادیق مجرمانه را بیان کرده است.

شکوهی‌نسب خاطر نشان کرد: با توجه به این مواد قانونی کاندیداها باید بدانند که چه اقدامی جرم است که از عمل به آن خودداری کنند و مرتکب جرمی نشوند.

انتهای پیام/80006/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول