اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان:

47 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در همدان فعالیت می‌کند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تعداد 47 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه در استان وجود دارد.

47 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در همدان فعالیت می‌کند

محمد نظرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت استفاده از تخم مرغ اظهار داشت: قسمت اعظم چربی‌های موجود در زرده تخم مرغ از نوع غیر اشباع هستند و هیچ ارتباطی با افزایش کلسترول خون ندارند.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در دنیا، حتی کسانی که کلسترول خونشان بالاست نباید مصرف تخم مرغ را قطع کنند و این افراد می‌توانند در هفته دو تا سه عدد تخم مرغ مصرف کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخم مرغ اهمیت غذایی بالایی دارد، 9 اکتبر مصادف با 17 مهر را روز جهانی تخم مرغ نامگذاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تخم مرغ منبع بسیار غنی از ویتامین و املاح ضروری است و به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نظرپور با بیان اینکه ارزش بیولوژیکی تخم مرغ بسیار بالاست تصریح کرد: مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ سه درصد از نیاز انرژیی یک آقا و چهار درصد از نیاز انرژی یک خانم بالغ را تأمین می‌ کند.

وی با بیان اینکه ایران با تولید 768 هزار تن تخم مرغ ، در رتبه 10 تولیدکنندگان جهان و رتبه پنجم تولیدکننده آسیا است افزود: 80 درصد تخم مرغ کشور در هشت استان تولید می‌شود که همدان رتبه هشتم را در کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان به وضعیت تولید تخم مرغ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد 47 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه در استان وجود دارد.

وی تعداد طیور تخم‌گذار موجود در سنین مختلف تولید در استان حدود 900 هزار عدد عنوان و یادآور شد: توان تولید واحدهای موجود استان 21 هزار تخم مرغ خوراکی معادل 2.7 دهم درصد از تولید کل کشور است.

نظرپور به اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در راستای پرورش مرغ تخم‌گذار اشاره و اظهار داشت: کاهش ضریب تبدیل دان به تخم مرغ، کاهش درصد تلفات در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار، افزایش تولید تخم مرغ در یک دوره تخم‌گذاری، نوسازی و بهینه‌سازی واحدهای موجود و افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در مردم از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول