اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل مطرح کرد

عدم ارائه تسهیلات مشاغل خانگی بانک مسکن/ بانک مسکن مدعی‌ست مرغ یک پا دارد

استاندار اردبیل با بیان اینکه بانک کشاورزی، پست بانک و مسکن در این مدت پرداختی نداشته‌اند، بیان داشت: به نظر می‌رسد بانک مسکن همچنان مدعی است که مرغ یک پا دارد و حاضر نیست تسهیلاتی را از محل ردیف اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت کند.

عدم ارائه تسهیلات مشاغل خانگی بانک مسکن/ بانک مسکن مدعی‌ست مرغ یک پا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان با بیان این مطلب اظهار داشت: همه ساله سهمیه اشتغال به استان اردبیل به مانند سایر استان‌ها ابلاغ می‌شود تا در پایان سال بر اساس سامانه رصد میزان تحقق آن مورد ارزیابی قرار گیرد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی زمینه اشتغال 34 هزار و 591 نفر در سال 92 فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در 47 روز گذشته از ابتدای سال 92 تاکنون 945 فرصت شغلی در استان به همت دستگاه‌های اجرایی تحقق عینی یافته است که همین روند با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

استاندار اردبیل با بررسی آخرین وضعیت اشتغال دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: بر اساس سامانه رصد آب و فاضلاب روستایی یک مورد، آموزش و پرورش 40 مورد، بنیاد شهید 59 مورد، بنیاد مسکن 45 مورد، جهاد کشاورزی 54 مورد، حمل و نقل 10 مورد و دانشگاه علوم پزشکی نیز 39 مورد تحقق اشتغال را از ابتدای امسال داشته‌اند.

نیکزاد گفت:‌ بهزیستی استان 26 فرصت شغلی، صندوق مهر امام رضا (ع) 16 فرصت شغلی، صنعت، ‌معدن و تجارت 452 فرصت شغلی، کمیته امداد 199 فرصت شغلی، میراث فرهنگی چهار فرصت شغلی را در این مدت عملیاتی کرده است.

این مسئول عنوان کرد:‌ دستگاه‌هایی همچون آموزش فنی و حرفه‌ای،‌ آب و فاضلاب شهری، اداره کل زندان‌ها، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، شهرک‌های صنعتی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز رشد فناوری و اداره کل ورزش و جوانان از ابتدای امسال تاکنون فرصت شغلی جدید ایجاد نکرده‌اند.

رئیس شورای اشتغال استان افزود: با ابلاغ سهمیه 34 هزار و 591 نفری اشتغال در استان برای سال 92 امیدواریم این سهمیه بر اساس توانمندی دستگاه‌ها و سوابق اجرایی آنها توزیع مناسب صورت گیرد.

بانک مسکن همچنان مدعی است مرغ یک پا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود در بررسی آخرین وضعیت پرداختی بانک‌ها به طرح‌های مشاغل خانگی ابراز داشت: بانک ملی در فاصله دو هفته جلسه گذشته تاکنون 82 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات را از ردیف اعتبارات مشاغل خانگی سال 91 به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد:‌ بانک ملت در این مدت از سهمیه سال 91 رقمی در حدود 156 میلیون تومان پرداختی داشته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بانک رفاه از سهمیه سال 90 حدود 18 میلیون تومان پرداختی داشته و از سهمیه سال 91 پرداختی نداشته است، ادامه داد: برعکس بانک صادرات نیز از سهمیه سال 91 حدود 242 میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

نیکزاد گفت: بانک تجارت از سهمیه سال 91 حدود 232 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات خوداشتغالی خانگی با رقمی حدود 5 میلیون تومان برای هر نفر پرداختی داشته است.

این مسئول تاکید کرد: بانک سپه نیز 36 میلیون تومان در این مدت از سهمیه سال 91 به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه بانک کشاورزی، پست بانک و مسکن در این مدت پرداختی نداشته‌اند، بیان داشت: به نظر می‌رسد بانک مسکن همچنان مدعی است که مرغ یک پا دارد و حاضر نیست تسهیلاتی را از این محل پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد با فراخوان مدیر شعب بانک مسکن به جلسه و در حضور وی یادآور شد: بانک مسکن که سر ناسازگاری با ما داشته و در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قصور می‌کند باید متعهد شود هر هفته به طور میانگین برای 10 متقاضی تسهیلات 5 میلیون تومانی تعمیر مسکن پرداخت کند که این درخواست استاندار با موافقت مدیر بانک روبرو شد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول