اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار گلستان:

راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان ضروری است

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان به عنوان مکانی برای رصد موضوعات مرتبط با مدیریت بحران ضروری است.

راه‌اندازی رصدخانه مدیریت بحران در گلستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود عصر پنج‌شنبه در نشست با کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در این رصدخانه همه تهدیدات و اتفاقات و موضوعات مرتبط با مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک منبع قابل اتکا مستندسازی می‎شود.

فعال‌سازی کارگروه‌های تخصصی بهترین راه برای پیشبرد برنامه‌های مدیریت بحران گلستان

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کارکرد این رصدخانه مبتنی بر آینده‌‌پژوهی است و حوادثی را که ممکن است در آینده به عنوان تهدید تلقی شوند را به دستگاه‎های مرتبط اعلام می‎کند.

قائم مقام شورای هماهنگی با اشاره به فعال‌سازی کارگروه‎های تخصصی به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت بحران استان تصریح کرد: فعال‎‌سازی این کارگروه‎های تخصصی بهترین راه برای پیشبرد برنامه‌های این مدیریت در چهار چرخه (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی) است.

ارایه برنامه کاری به کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران

دادبود یادآور شد: در گام اول ارائه برنامه کاری به این کارگروه‎ها از سوی مدیریت بحران می‎تواند هدف و دامنه فعالیت آنان را افزایش دهد.

به گفته وی؛ تعریف کار برای کارگروه‌ها می‎تواند این مجموعه کارشناسی را به تکاپو انداخته و مسیر را برای انجام وظایف قانونی آنان بیشتر مهیا سازد.

دادبود با تاکید بر فعال‎سازی کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران در شهرستان‌ها، خواستار ارائه گزارش فرمانداران و دستگاه‎های مرتبط در این زمینه شد.

مدیریت بحران یک کار جمعی است

وی با اشاره به نوع ارتباطات کاری در مجموعه معاونت امور عمرانی اضافه کرد: حوزه این معاونت براساس دو برنامه درون‌سازمان و برون‌سازمانی فعالیت می‎کند که هرکدام از نظر ماهوی کارکرد متفاوتی دارند.

دادبود متذکر شد: برنامه درون‌سازمانی بیشتر به برنامه‎هایی باز می‎گردد که در درون‌سازمان و با تکیه بر توجه به توانمندی نیروها و امکانات موجود انجام می‎پذیرد که این بخش با تکیه بر توانمندی مدیران و برنامه مشخص حرکت می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اصل تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان با مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در برنامه برون‌سازمانی با به‎کارگیری توان دستگاه‎های اجرایی و ظرفیت‌سازی مناسب می‎توان از توانمندی آنان برای افزایش کارآمدی و تاثیرگذاری مدیریت بحران در سطح استان بهره‎ برد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان ابراز داشت: باید پذیرفت مدیریت بحران یک کار جمعی است و همه دستگاه‎های اجرایی مرتبط باید در به ثمر رسیدن برنامه‌های آن به عنوان یک اولویت استانی تلاش کنند.

تاکید بر تعیین تکلیف جابه‌جایی 50 روستای در معرض خطر سیل گلستان

دادبود در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‎تر جابه‎جایی 50 روستای در معرض خطر سیل استان افزود: مطالعات جدیدی باید در این منطقه انجام پذیرد و براساس تحلیل‌های جدید در زمینه جابه‌جایی یا راهکارهای دیگر سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: حل مشکل مردم این منطق و بلاتکلیفی موجود باید به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه مسئولان دستگاه‎های اجرایی مرتبط و مدیریت بحران استان باشد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اهمیت موضوع مستندسازی در مدیریت بحران افزود: چاپ و نشر اقدامات، فعالیت‌ها و تجربیات به دست آمده در این عرصه می‎تواند به عنوان یک راهبرد مدنظر این مدیریت قرار گیرد.

دادبود تصریح کرد: این مستندسازی هم علاوه بر مدیریت بحران، منبعی ارزشمند برای جامعه دانشگاهی و صاحبنظران این عرصه خواهد بود.

وی؛ فعال‎تر شدن کتابخانه تخصصی مدیریت بحران را از دیگر دغدغه‌هایی برشمرد که مدیریت بحران استان باید به آن توجه داشته باشد. 

در این نشست سه ساعته، کارکنان مدیریت بحران استان نسبت به ارائه مستندات و گزارش برنامه کاری سال 1391 پرداخته و توضیحات لازم را ارائه کردند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان دارای 14 کارگروه تخصصی است که طبق قانون مدیریت بحران و آیین‌نامه اجرایی رئیس هر کارگروه توسط استاندار منصوب شده است.

انتهای پیام/83002/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول