اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

40 درصد پرداختی‌های مردم زنجان حضوری است/ کاهش 6 درصدی مصرف آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: 40 درصد پرداختی‌های مردم زنجان حضوری است.

40 درصد پرداختی‌های مردم زنجان حضوری است/ کاهش 6 درصدی مصرف آب در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسلم‌ پورنصرت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران دو و نیم برابر سرانه مصرف در جهان دارای مصرف است.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه آب در کشور ضروری است، خاطرنشان کرد: 30 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های فاضلاب هزینه شده است که نیاز به یکصد میلیارد تومان دیگر نیز دارد.

*استفاده 95 هزار زنجانی از تاسیسات فاضلاب شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به بهره‌برداری 95 هزار نفر در شهر زنجان از تاسیسات فاضلاب شهری تصریح کرد: باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

وی جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی را از مزیت‌های فاضلاب شهری عنوان کرد و گفت: رفع معضلات بهداشت فاضلاب نیز از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

* 80 درصد بیماری‌های ناشی از آلودگی آب است

پورنصرت 80 درصد بیماری‌های شناسایی شده را ناشی از آلودگی آب عنوان کرد و افزود: در صورت مدیریت و کنترل آلودگی‌ها محیط زیست نیز از اثرات مطلوبتری برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه پساب فاضلاب‌ها در صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، افزود: استانداردهای سختگیرانه‌ای در کشور در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه مصرف، 75 درصد استحمام و سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با استفاده از وسایل کاهنده و کنترل می‌توان در این زمینه تا 50 درصد صرفه‌جویی انجام داد.

وی آب را از ارزشمندترین سرمایه‌های جهان عنوان کرد و گفت: باید برای نگهداری از آب اقدامات لازم انجام شود.

*آب با کمترین قیمت در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد

پورنصرت با بیان اینکه تلاش می‌شود آب با کمترین قیمت تمام شده در اختیار مشترکان قرار گیرد، افزود: در سطح استان زنجان یک‌هزار و 700 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان 850 کیلومتر خطوط انتقال وجود دارد، یادآور شد: در استان زنجان 900 کیلومتر از خطوط دارای فرسودگی و با قدمت بالا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه در شهر زنجان 500 کیلومتر از خطوط انتقال دارای قدمت است، افزود: باید اقدامات لازم برای بازسازی این خطوط انجام شود.

وی هدررفت آب در کشور را 27 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در استان زنجان 24 درصد است.

پورنصرت کاهش مصرف آب را از برنامه‌های شرکت عنوان کرد و افزود: کاهش 30 درصد هزینه‌های آب از برنامه‌های این شرکت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات 5 میلیارد تومانی این شرکت تصریح کرد: در شهر زنجان این میزان 3 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بر ضرورت استفاده مردم از خدمات الکترونیکی برای پرداخت قبوض از سوی مردم تاکید کرد و گفت: قبوض آب هزینه بسیاری را بر شرکت تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 9 پروژه در شهر زنجان افزود: این پروژه‌ها با اعتبار 25 میلیارد ریال در سوم خرداد آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/73003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول