اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه سوادکوه:

تخریب مزار "حجر بن عدی" بیانگر حقانیت حکومت سوریه است

ائمه جمعه سوادکوه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرها؛ تخریب مزار حجر بن عدی را بیانگر حقانیت حکومت سوریه بیان کردند.

تخریب مزار "حجر بن عدی" بیانگر حقانیت حکومت سوریه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، ائمه جمعه سوادکوه با غیرانسانی توصیف کردن تخریب مزار "حجر بن عدی"، این اقدام غیرانسانی را دلیلی بر حقانیت دولت سوریه و پلیدی دشمنان ذکر کردند.

* تخریب مزار "حجر بن عدی" بیانگر حقانیت حکومت سوریه است

حجت‌الاسلام محمد مهدوی با اشاره به اینکه حکمت و مطالب مفید در سرشت‌های فاسد اثری ندارد، گفت: پیام‌های قرآن، پیامبر، ائمه در دل‌های فاسد و سیاه اثری ندارد.

امام جمعه شیرگاه با بیان اینکه، سرقت از مفاسد اجتماعی است که در امنیت جامعه اخلال وارد می‌کند به شرایط قطع انگشتان سارقان اشاره کرد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری درباره عوامل به وجود آورنده فتنه سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: قانون‌گریزی از عوامل مهم فتنه سال 88 بوده است و رفتار و گفتارها باید منطبق بر قانون تنظیم شود.

مهدوی با اشاره به صفات رئیس‌جمهور آینده، گفت: رئیس‌جمهور باید مردمی، کاری، مقاوم، ارزشی با تدبیر و پایبند به قانون باشد.

خطیب جمعه شیرگاه با اشاره به تخریب قبر "حجر بن عدی"، خاطرنشان کرد: تخریب‌کنندگان مزار "حجر بن عدی" مسلمان نیستند و از اصول انسانی هم برخوردار نیستند و اقدامات آنان بیانگر حقانیت حکومت سوریه است.

امام جمعه شیرگاه با بیان اینکه در عزل و نصب نخستین فرماندار سوادکوه شمالی دخالت نمی‌کنیم، گفت: فرماندار سوادکوه شمالی باید با روحیه فرهنگی دارای تدبیر و مدیریت و تلاش باشد.

*عدم احراز صلاحیت با رد صلاحیت تفاوت دارد

امام جمعه زیراب با تاکید بر اینکه رستگاری بدون تهذیب نفس امکان‌پذیر نیست، گفت: خداوند در قرآن بعد از 11 سوگند، به رستگاری انسان بعد از تزکیه تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام محمد زمان رضایی به راه‌های رستگاری انسان اشاره کرد و افزود: استمداد از خدا و دوست نیک موجب رستگاری انسان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بین عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت تفاوت وجود دارد، یادآور شد: نظارت بر انتخابات مانند شورای نگهبان ویژه همه کشورها است و در کشور آمریکا، دیوان عالی کشور و در کشور فرانسه تحت عنوان شورای قانون اساسی وجود دارند که فصل‌الخطاب هستند.

خطیب جمعه زیراب با اشاره به کنفرانس برگزار شده در سرزمین‌های اشغالی و تاکید آنان به مقابله با ایران، یادآور شد: ایجاد اختلاف و جنگ تمام عیار بین شیعه و سنی از تاکیدات کنفرانس ضد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

وی با اشاره به هتک حرمت مرقد "حجر بن عدی" صحابه رسول‌الله و سالم و تازه بودن پیکر وی، یادآور شد: سالم و تازه بودن پیکر "حجر بن عدی"، اثبات و درستی راه و مرام وی و همه کسانی که در مسیر او بودند و هستند و نیز اثبات باطل بودن دشمنان و قاتلان وی و نیز باطل بودن راه پیروان آن‌ها است.

* توهین به بزرگان دینی در هیچ دین و مرامی وجود ندارد

امام جمعه پل سفید با اشاره به صفات متقین و لزوم گسترش صفات اخلاقی در جامعه، گفت: صفات اخلاقی مورد تایید ادیان و فرهنگ‌های مختلف به منظور اتحاد و پایداری جامعه است.

حجت‌الاسلام احمد قربانی به نبش قبر "حجر بن عدی" در سوریه اشاره کرد و افزود: توهین به بزرگان دینی در هیچ دین و مرامی وجود ندارد و کسانی که اقدام به این کارها می‌کنند بویی از اسلام و مسلمانی نبردند.

وی به انتخابات و لزوم توجه همگان به قانون و شرایط آن اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات مختلف در نظام اسلامی بیانگر مردمی بودن آن است.

قربانی، افزود: قانون، شرایط انتخابات را مشخص کرده است و همه ما باید در این قالب فعالیت کنیم.

به گزارش فارس؛ نمازگزاران بعد از برگزاری نماز جمعه اقدام به راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه توهین به مزار "حجر بن عدی" از مصلاهای نماز جمعه و قرائت قطعنامه پرداختند.

انتهای‌پیام/86015/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول