اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز به سوریه احیای روحیه از دست رفته تروریست‌ها بود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: هدف رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به سوریه احیای روحیه از دست رفته تروریست‌ها بود که به واسطه پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه و باز پس‌گیری مناطق استراتژیک روحیه خود را به طور کامل از دست داده بودند.

هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز به سوریه احیای روحیه از دست رفته تروریست‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با محکومیت حمله موشکی اسرائیل به مناطقی از دمشق که موجب کشته شدن و مجروحیت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع این کشور شد اظهار داشت: هدف نخست این تجاوز احیای روحیه از دست رفته تروریست‌ها بود که به واسطه پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه و باز پس‌گیری مناطق استراتژیک روحیه خود را به طور کامل از دست داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها و غربی‌ها همچنین به دنبال آن بودند تا از دولت سوریه‌ بهانه‌ای پیدا کرده و سپس مقدمات حمله نظامی به این کشور را فراهم کنند اما خود دریافتند که در شرایطی نیستند که بتوانند وارد جنگ گسترده شوند.

امام جمعه کاشان افزود: صهیونیست‌ها بر اساس این بهانه‌جویی تبلیغات و فضاسازی گسترده‌ای را علیه دولت سوریه به راه انداختند و با طرح اتهاماتی نظیر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی خواستند توطئه خود را عملی سازند اما با گزارش صریح بازرس سازمان ملل مبنی بر عدم استفاده از سلاح شیمیایی نقشه‌شان نقش بر آب شد.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دیدار جمعی از دست‌اندرکاران انتخابات با مقام معظم رهبری در هفته گذشته نیز اشاره کرد و به ذکر فرازهایی از سخنان معظم‌له پیرامون تلاش‌های دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات، ملاک قرار دادن قانون در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها، شمارش آرا و سایر مراحل اجرایی و نظارتی و حضور پرشور مردم به عنوان تضمین ‌کننده استمرار پیشرفت کشور پرداخت.

وی همچنین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان آموزش و پرورش به توصیه‌های ایشان پیرامون ضرورت‌های موجود برای تحول بنیادین در این عرصه اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) حق آن حضرت را برگردن مردم دیار کاشان بیشتر از سایر پیروان ایشان دانست و گفت: زمانی که این امام بزرگوار در پاسخ به دعوت مردم فین و کاشان فرزند خود حضرت سلطانعلی را روانه این منطقه کرد ارادت مردم خطه کاشان را نسبت به خود مضاعف کرد.

وی به سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کاشانی‌ها باید 27 جمادی‌الثانی را که مصادف با سالروز شهادت این امامزاده بزرگوار است را عزای عمومی گرفته و نسبت به شخصیت والای آن فرستاده و فرزند امام عرض ارادت ویژه‌تری داشته باشند.

نمازی همچنین فرارسیدن ماه مبارک رجب را گرامی داشت و با اشاره به تعابیر ائمه اطهار نسبت به این ماه قمری، مؤمنان را به استغفار واقعی و بازنگری نسبت به عملکرد خود در این ماه توصیه کرد.

وی آمار پایین ازدواج و بالای طلاق را نگران کننده خواند و افزود: بسیاری از مشکلات در این عرصه به دلیل عدم آگاهی یا اهمیت ندادن خانواده‌ها نسبت به اصول خواستگاری توصیه شده در کتاب و سنت است که موجب می‌شود محور زندگی بر اساس مهر و محبت شکل نگیرد.

انتهای پیام/63009/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول