اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‏های استان زنجان خبر داد

اجرای طرح تفریحی کوهستان در گاوازنگ زنجان

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری زنجان از اجرای طرح تفریحی کوهستان در منطقه گردشگری گاوازنگ استان خبر داد.

اجرای طرح تفریحی کوهستان در گاوازنگ زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد مهدی احمدیان ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اظهار کرد: طرح تفریحی کوهستان در بخش شمال منطقه گاوازنگ و به موازات سد گاوازنگ زنجان اجرا می‏شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد چادرهای ویژه و شرایط مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و غذاهای سنتی و محلی از ویژگی‏های طرح کوهستان است، خاطرنشان کرد: آمفی‏‌تئاترهای کوچکی نیز برای برگزاری شاهنامه‌خوانی در گاوازنگ زنجان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه طرح تفریحی کوهستان در منطقه گاوازنگ استان طی مدت هفت ماه اجرا می‏شود، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 27 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته 20 میلیارد تومان اعتبار امسال در منطقه گاوازنگ هزینه می‏شود، ادامه داد: با توجه به اینکه فونداسیون پایه‏های تله‏کابین اجرا شده است، این منطقه به تله‏کابین مجهز می‏شود.

احمدیان با بیان اینکه با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته چهار طرح دیگر شبیه طرح کوهستان گاوازنگ در استان زنجان اجرا می‏شود، یادآور شد: ریل‏گذاری‏ها و ایجاد ترن هوایی از جمله این طرح‏ها به شمار می‏رود.

وی با اشاره به رشد بازدید گردشگران و میزان اقامت در منطقه گردشگری کتله‏خور، اضافه کرد: میزان بازدیدکنندگان از این غار در نوروز 92 بیش از دو برابر شده بود.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‏ استان زنجان با بیان اینکه تمرکز بالایی در زمینه تبلیغات غار تاریخی کتله‏خور صورت گرفته است، ادامه داد: از ظرفیت صدا و سیما نیز در راستای تبلیغ این غار تاریخی استفاده شده است.

*بازدید 25 هزار نفر از غار کتله‌خور

وی با بیان اینکه طی نوروز 92 بیش از 25 هزار و 650 نفر از غار کتله‌خور بازدید کرده‏اند، تصریح کرد: ضریب اشغال مجموعه اقامتی این منطقه نیز 30 درصد اعلام شده است.

احمدیان تاکید کرد: غار کتله‌خور استان زنجان به عنوان نخستین غار تاریخی کشور، عضو انجمن غار جهان شده است.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول