اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

99 درصد از پرونده‌های قضایی وارده مختومه شده است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیش از 99 درصد از پرونده‌های وارده به حوزه‌های قضایی استان در سال گذشته مختومه شده است.

99 درصد از پرونده‌های قضایی وارده مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: در سال گذشته 144 هزار و 296 پرونده وارد محاکم، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان شده که تعداد 143 هزار و 163 فقره مختومه شده است.

وی افزود: اهتمام قضات و کارکنان و به کارگیری ابزارهای مدیریتی و تشویقی در این امر تأثیر بسزایی داشته است.

کیخسروی تصریح کرد: با اقدامات مهم نظارتی و پیشگیری‌های به عمل آمده، ضمن جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری، با کاهش اطاله دادرسی از حجم موجودی پرونده‌ها کاسته شده است.

وی گسترش فرهنگ نظارت همگانی را از اولویت‌های کاری دادگستری خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: رفع اطاله دادرسی و منطقی ساختن زمان آن، ارتقاء کیفیت تحقیق و اتقان آراء، متناسب سازی جرائم و مجازات‌ها با رویکرد حبس زدایی و ارتقاء کمی و کیفی شورای حل اختلاف بخشی از برنامه‌های کاری ما خواهد بود.

کیخسروی تصریح کرد: ارتقاء آگاهی آحاد جامعه، ارتقاء فرهنگ قانون مداری و نظارت پذیری، گسترش فرهنگ نظارت همگانی، مبارزه با فساد اداری و ارتقاء سطح مشارکت ملی در پیشگیری از جرائم از دیگر اولویت‌های پیش روی ما است.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول