اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد خوشنویسی:

حمایت حوزه هنری زنجان از خوشنویسان ویژه است

استاد خوشنویسی گفت: حوزه هنری زنجان حمایت‌های خوبی از هنرمندان خوشنویسی این استان می‌کند.

حمایت حوزه هنری زنجان از خوشنویسان ویژه است

سید حیدر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آموزش، پژوهش و تولید آثار فاخر اسلامی اصلی‌ترین هدف حوزه هنری است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی هنری برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند، خاطر‌نشان کرد: امکاناتی که در حال حاضر از سوی حوزه هنری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد در گذشته وجود نداشته است.

این استاد خوشنویسی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای هنرمندان رشته‌های مختلف یکی از نقاط قوت حوزه هنری استان زنجان است، تصریح کرد: همه هنرمندان باید قدردان این امکانات بوده و به نحو احسن از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های تخصصی خوشنویسی از سه سال گذشته در زنجان آغاز شده است، ادامه داد: هنرمندان خوشنویس زنجانی طی این مدت پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

موسوی با اشاره به شاخصه‌های مختلف خوشنویسی و خط نستعلیق ادامه داد: خوشنویسی هنری نیست که هنرمند در مدت زمان کوتاه بتواند آن را فرا بگیرد، بلکه ده‌ها سال تمرین و تلاش نیاز است تا یک خوشنویس به پختگی کامل برسد.

این استاد خوشنویسی به معرفی آثار برگزیده از استاد امیرخانی یکی از اساتید بزرگ خوشنویسی کشور پرداخت و افزود: ترویج هنر خوشنویسی و رونق آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاد حیدر موسوی در سال‌های اخیر در جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌المللی حضور یافته و توانسته عناوین برتر این جشنواره‌ها را از آن خود کند.

کسب مقام نخست جشنواره‌های بین‌المللی فجر و غدیر، دو‌سالانه خوشنویسی کشور، مشق عشق، سیره علوی نبوی و تولیدات حوزه هنری و همچنین کسب مقام دوم جشنواره بین‌المللی فجر در سال گذشته از جمله افتخارات این استاد برجسته است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول