اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز فتح خرمشهر و ولادت امیر‌المومنین (ع) صورت می‌گیرد

کلنگ‌زنی برج تاریخ ایران در شیراز

شورای شهر شیراز کلنگ‌زنی برج تاریخ ایران در سالروز فتح خرمشهر و ولادت امیر‌المومنین (ع) در شیراز را تصویب کرد.

کلنگ‌زنی برج تاریخ ایران در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهردار این شهر بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات انجام شده درباره احداث برج تاریخ ایران در پارک چمران جنوبی، اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت 44 هکتار انجام می‌گیرد که 10 هکتار از آن توسط شهرداری تملک شده و از این وسعت هشت هکتار متعلق به ارگان دولتی و باقی‌مانده آن متعلق به مردم است و به صورت خرده‌مالکی اداره می‌شود.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: تعداد مالکان بسیار بوده و ما چند مرتبه در روزنامه درباره این‌که این باغ‌ها غیر‌قابل ساخت بوده و باید به شهرداری فروخته شود، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که تاکنون به آن‌ها توجهی نشده و باید در مورد تملک این باغ‌ها از طریق دادگاه پیش برویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در 10 هکتاری که تملک شده می‌توان مطالعات ژئو‌تکنیک انجام داد و لازم است که طرح‌های مطالعاتی و اجرایی بسیار خوبی از جانب مهندسان و مدیران، پیشنهاد شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد که با توجه به موقعیت پارک، صاحبان باغ‌های اطراف آن به راحتی برای فروش این زمین‌ها قدم پیش نمی‌گذارند اما همچنان راه‌های تعامل وجود دارد.

در ادامه این جلسه طراح پروژه ‌پردیس و برج تاریخ ایران گفت: در این طرح، ساختمان‌ها و عمارت‌های هفت دوره تاریخی کشورمان در کنار دو رستوران و بنا‌های رفاهی دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

کاظم معمار‌ضیا اضافه کرد: نمایش مجموعه‌ای از بنا‌های تاریخی کشورمان در کنار ساختمانی که از اعداد و المان‌های اسلامی در آن استفاده شده، برای شهر ما یک افتخار است.

به گزارش فارس، کاظم معمار‌ضیا که استادی رشته معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز را به عهده دارد در حالی که بغض در گلو داشت از آخرین آرزوی خود که همان دیدن آغاز پروژه‌ پردیس و برج تاریخ ایران، پیش از مرگش بود، پرده برداشت.

در پایان با نظر اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، کلنگ‌زنی و افتتاح برج تاریخ ایران در سالروز فتح خرمشهر و ولادت امیر‌المومنین (ع) تصویب شد.

همچنین در این جلسه، به منظور حفظ جایگاه شهیدان که به عنوان میراث فرهنگی، انقلابی، دینی و مذهبی هستند و در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدانی که توسط منافقان و جنایتکاران در سطح شهر به شهادت رسیده‌اند، با طرح پیشنهادی مبنی بر احداث یادمان «مقتل‌الشهدا» موافقت شد.

در دویست و نود و دومین جلسه عادی شورای شهر شیراز، با واگذاری 2 هزار و 500 متر مربع زمین در بخش سه شیراز با حفظ مالکیت شهرداری به هیئت منتظران منجی (عج) به منظور بهره‌برداری امور فرهنگی مشروط به رعایت مفاد مصوبه 8902 مورخ 23/10/87 موافقت شد.

در ادامه این جلسه متمم بودجه سال 1391 سازمان آتش‌نشانی به مبلغ 13 میلیارد و 620 میلیون ریال و بودجه سال 92 که به مبلغ 178 میلیارد ریال تصویب شد.

همچنین در پایان با جانمایی برای احداث سالن و ساختمان تالار شهر موافقت شد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول