اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه:

ابهام‌افکنی‌های وهابی‌گونه درباره مسجد جمکران ناشی از کج‌فهمی است

یک کارشناس مذهبی سیاسی با اشاره به شبهه‌اندازی برخی افراد درباره مسجد مقدس جمکران گفت: ابهام‌افکنی درباره مسجدی که تمام بزرگان دین بر تقدس آن تاکید دارند تنها ناشی از کج‌فهمی برخی افراد است.

ابهام‌افکنی‌های وهابی‌گونه درباره مسجد جمکران ناشی از کج‌فهمی است

حجت‌الاسلام احمد محی‌الدین میرمرشدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به برخی تبلیغات وهابی‌گونه راجع به سندیت مسجد جمکران و الفاظ ناروا درباره این مساجد از سوی برخی افراد به ظاهر مذهبی اظهار کرد: بسیاری از اماکن و مکان‌های مقدس در جای جای کشورهای اسلامی وجود دارد که مستند به روایات و احادیث است و برای مومنین در طول تاریخ مقدس محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله این موارد مسجد سهله و مسجد جمکران است که به دست یکی از علاقه‌مندان امام زمان (عج) و بنا به دستور ایشان در حاشیه قم بنا شده است و بهانه‌ای برای ارتباط علاقه‌مندان به حضرت مهدی (عج) در زمان غیبت ایشان است.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی تاکید کرد: به یقین هیچ مکانی و هیچ اثری بدون دلیل در طول تاریخ باقی نمی‌ماند و یکی از دلایل پایداری مسجد جمکران و جذبه بالایی که مؤمنان را از اقصی نقاط عالم برای اقامه نماز به این مسجد می‌کشاند تنها توجهات خاصه امام عصر (عج) به این مکان نورانی است.

وی اضافه کرد: در این مکان علمای بزرگی همچون آیت‌الله بهجت و افراد دیگر اقامه نماز کرده و بر تقدس آن پای فشرده‌اند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی تاکید کرد: علاوه بر این اکنون آیت‌الله مکارم شیرازی تولیت و اداره این مسجد را  برعهده دارند که خود سندی بر تقدس این مسجد است چرا که چنین مرجع بزرگی بدون سند کافی هیچ‌گاه محوریت و مدیریت این مسجد را تقبل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: هرگونه ابهام‌افکنی برای تقدس این مکان حمایت از کج فهمی و نادانی فرد ابهام‌ افکن دارد.

این کارشناس سیاسی در پاسخ این شبهه‌افکنی که تاکنون رهبر انقلاب در این مکان حاضر نشده‌اند، تصریح کرد: شکی وجود ندارد که بارها به شکل‌های مختلف رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز و انجام اعمال عبادی به این مکان مقدس آمده‌اند و بسیاری از خادمان و دست‌اندرکاران این مسجد بر این موضوع اذعان دارند.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول