اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی

مجتمع تجاری صنعتی بندر خشک شلمچه کلنگ‌زنی شد

عملیات اجرایی 4 هزار میلیارد ریالی پروژه سرمایه‌گذاری در بندر خشک شلمچه با حضور مسئولان استانی و محلی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

مجتمع تجاری صنعتی بندر خشک شلمچه کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد اروند، مهدی نیک‌‌پی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مجتمع بزرگ تجاری، صنعتی و رفاهی شرکت محور طلائی اروند در منطقه تجاری شلمچه که با حضور مسئولان استانی، محلی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند انجام گرفت، اظهار کرد: با کلنگ زنی پروژه مجتمع بزرگ تجاری، صنعتی و رفاهی شرکت محور طلائی اروند با مساحت 52 هکتار در شلمچه و با سرمایه‌گذاری بیش از 4 هزار میلیارد ریال در سال حماسه سیاسی و اقتصادی زمینه و بستر سرمایه گذاری و فعالیت در شلمچه در حوزه‌های احداث سردخانه، انبار کالا، ساخت سیلو، پایانه صادرات محصولات ساختمانی و کشاورزی، احداث بازارچه سنتی، ایجاد بورس کالای پتروشیمی و ایجاد بورس کالاهای عمومی فراهم خواهد شد.

وی افزود: شلمچه که در سه دهه پیش صحنه جهاد و رشادت فرزندان این مرز و بوم بوده است، اکنون شاهد جهادی دیگر از نوع اقتصادی است.

*انجام 65 پروژه در داخل و خارج از کشور/ اتمام فاز اول پایان امسال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: شرکت محور طلایی اروند با سابقه‌ای درخشان در حوزه صنعت و تجارت بیش از 65 پروژه را در داخل و خارج از کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه در انتهای سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: زمان پیش‌بینی شده برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه سه سال است و در برآوردهای اولیه بیش از 2 هزار و 700 فرصت شغلی به‌صورت مستقیم به‌وجود خواهد آورد.

نیک‌پی خاطرنشان کرد: شلمچه به‌عنوان یکی از دروازه‌های کشور به‌منظور فعالیت‌های تجاری و ترانزیت در نظر گرفته شده است و به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود و امکان استفاده از حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی امکان فعالیت آسان و سریع و مطمئن با عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه و قفقاز و حوزه مدیترانه را میسر می‌سازد.

*مهمترین گام در ایجاد بندر خشک

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به موقعیت استراتژیک شهرهای آبادان و خرمشهر تصریح کرد: آبادان و خرمشهر از دیرباز جایگاه صنعت و تجارت در کشور بوده و راه‌های مواصلاتی آن از پرترددترین راه‌های کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تجاری و حمل و نقل و شبکه ارتباطی منطقه آن را به یکی از مهمترین عوامل تسریع کننده رشد اقتصادی منطقه تبدیل می‌کند.

نیک‌پی در پایان بیان کرد: با ایجاد این مجتمع بزرگ مهمترین گام در ایجاد بندر خشک برداشته شده است.

انتهای پیام/72001/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول