اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان:

رشد 10.5 درصدی بیمه‌شدگان / یک سوم جمعیت کردستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان از رشد 10.5 درصدی بیمه‌شدگان در استان خبرداد و گفت: هم اکنون یک سوم جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

رشد 10.5 درصدی بیمه‌شدگان / یک سوم جمعیت کردستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: تامین‌اجتماعی استان در حال حاضر دارای 11 شعبه رسمی و یک شعبه اقماری مستقر در شهرستان سروآباد که این شعبه نیز امسال به شعبه رسمی تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش بیمه‌ای بیش از 18 نوع حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران زیرپوشش استان ارائه می‌شود.

وی تعداد بیمه شده های اصلی استان را 185 هزار و 808 نفر ذکر کرد و بیان داشت: تعداد 18 هزار و 231 نفر شامل بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده دراستان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: 693 هزار و 733 نفر بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی زیرپوشش بیمه استان است.

خدابنده‌لو با بیان اینکه 2 هزار و 364 نفر نیز در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهارداشت: هم اکنون با در نظر گرفتن بیمه‌شدگان اصلی و تبعی یک سوم جمعیت استان از جمله کارگران، بخش‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی، رانندگان، قالی‌بافان و غیره زیرپوش تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: بیمه‌شدگان از خدمات متنوعی اعم از تعهدات کوتاه مدت مانند کمک هزینه ایام بیماری و بارداری، اورتز، پروتز، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و تعهدات بلندمدت که ویژه مستمری‌بگیران سه‌گانه است، بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: 6 هزار و 80 نفر بیمه شده مشاغل آزاد، 3 هزار و 704 نفر بیمه اختیاری، 19 هزار و 713 نفر بیمه شده قالی‌بافی و 331 نفر بیمه خادمین مساجد در استان وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان اظهارداشت: 2 هزار و 473 نفر هم در قالب بیمه باربران در استان شناسایی شدند.

خدابنده‌لو تعداد رانندگان برون‌شهری و درون‌شهری زیر پوشش تامین اجتماعی را 15 هزار و 763 نفر ذکر کرد و افزود: 19 هزار و 296 کارگر ساختمانی در استان نیز هم اکنون بیمه شده‌اند.

وی تعداد بیمه‌شدگان زیر پوشش کمیته‌امداد امام را 3 هزار و 329 نفر خواند و اضافه کرد: 3 هزار و 647 نفر از زنان سرپرست خانوار در استان زیرپوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: 89 مربی مهد کودک، 59 زنبوردار، 8 نفر مداح و یک‌هزار و 750 طلبه و روحانی در استان بیمه شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در امور و رفع مشکلات مردم و عدم مراجعه آنها به مرکز استان در شهرستان‌های قروه و سنندج هم کمیسیون پزشکی راه‌اندازی شده است و درآینده‌ نیز در سایر شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

خدابنده‌لو عنوان کرد: جلسات تیم پزشکی هم اکنون دو جلسه در هفته تشکیل می‌شود تا پرونده‌های متقاضیان در اسرع وقت بررسی شود.

وی در پایان از کسب رتبه دوم استان در جذب بیمه‌شدگان خاص در سطح کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ضریب پشتیبان به این معنا که در قبال یک مستمری‌بگیر چند نفر بیمه‌گر در استان وجود دارد، 11 نفر است.

انتهای پیام/79003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول