اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

تعدد کاندیداها موجب سرگردانی در انتخابات می‌شود/ «بگم‌بگم‌» مغایر اخلاق اسلامی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی‌ العاملیه ضمن تاکید بر اتحاد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تعدد کاندیداها موجب حیرت و سرگردانی مردم در انتخابات می‌شود.

تعدد کاندیداها موجب سرگردانی در انتخابات می‌شود/ «بگم‌بگم‌» مغایر اخلاق اسلامی است

محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هدف از برگزاری این انتخابات تعیین یکی از ارکان نظام اسلامی و حکومت دینی به عنوان رئیس جمهور است.

وی شرکت در انتخابات، همراه با شور و شوق و معرفت را وظیفه شرعی آحاد جامعه دانست و بیان داشت: انتخابات نباید به گونه‌ای برگزار شود که مردم دچار حیرت و سرگردانی شوند.

عضو هیئت علمی جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه با تاکید بر اتحاد کاندیداهای همسو بیان داشت: تعدد کاندیداهای همسو موجب سرگردانی و حیرت مردم و مانع از حضور آگاهانه آنان در انتخابات می‌شود.

وی بر لزوم توافق و اتحاد کاندیداهای همسو تاکید کرد و گفت: اکنون انتخابات در مرحله حساس و سرنوشت سازی به سر می‌برد و آن دسته از کاندیداهایی که تشخیص می‌دهند فرد قوی‌تری هست که بتواند بار امانت ملت را به دوش بکشد به نفع کاندیدای قوی‌تر کنار بروند.

غرویان ادامه داد: کنار کشیدن برخی کاندیداها به نفع کاندیداهای قوی‌تر یک ایثار است و از مهم‌ترین ارکان اخلاق دینی و اخلاف انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداهای ضعیف رای بالایی ندارند تصریح کرد: بهتر است این افراد با حفظ شخصیت و شئون خود در جامعه به نفع شخص دیگری ایثار کنند.

عضو هیئت علمی جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه با تبیین برخی آیات و روایات در این زمینه بیان داشت:‌ اگر کسی در عرصه‌های سیاسی احساس ضعف کند و به نفع کسی که اصلح‌تر است کنار نرود خیانت کرده است.

وی با یادآوری برخی بی‌اخلاقی‌هایی که مدتی است در انتخابات رواج یافته است گفت: افشا کردن اسرار دیگران گناهی بزرگ و نابخشودنی محسوب می‌شود و باید نسبت به ارتکاب این گناه از خدا ترسید.

غرویان ادامه داد: بی اخلاقی‌هایی که امروز مبنی بر افشاگری و تجاوز به حریم خصوصی دیگران با عنوان «بگم بگم» باب شده است، موجب شکست حریم دیگران می‌شود که این موضوع با اخلاق اسلامی مغایرت دارد.

وی با تبیین برخی روایات از معصومین (ع) تصریح کرد: در روایات متعددی بر حفظ آبروی مومن تاکید شده است و ما نباید به اینگونه بی‌اخلاقی‌ها در جامعه دامن بزنیم.

عضو هیئت علمی جامعه ‌المصطفی ‌العالمیه با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) مبنی بر اینکه «دنیا بازاری است که برخی در آن کسب منفعت و برخی ضرر می‌کنند» گفت: مسند ریاست جمهوری در چهار و یا 8 سال با چشم برهم زدنی می‌گذرد ولی آنچه در ذهن مردم باقی خواهد ماند نام و رفتار نیک است.

وی بر لزوم حفظ شخصیت و معرفت کاندیداها تاکید و یادآوری کرد: نباید کاندیداها در این انتخابات رفتاری از خود نشان دهند که تاریخ از آنان به نیکی یاد نکند.

غرویان تصریح کرد:‌ کاندیداها باید از انحصارگرایی و خود پسندی پرهیز کنند و دیگران را به نداشتن درک و معرفت متهم نکنند تا دشمنی و نفاق در این راستا به وجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت کاندیدای ریاست جمهوری در عرصه بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: کاندیداها باید به حفظ و رعایت موازین و اصول اسلامی در عرصه بین‌الملل پایبند باشد.

عضو هیئت علمی جامعه‌ المصطفی‌ العاملیه با اشاره به موضع‌گیری‌های بین‌المللی از سوی برخی کاندیداها بیان داشت: ما نباید به کشورهای جهان توهین کرده و در دنیا تنش ایجاد کنیم.

وی گفت: با توجه به موازین اسلامی، کشور ایران جنگ و دشمنی با دیگر کشورهای دنیا ندارد ولی اگر کشوری بخواهد به حریم ایران اسلامی تجاوز کند و ساز ماجراجویی کوک کند با او به مقابله می‌پردازیم.

*با مدیریت رسانه‌ای انتخاباتی آرام برگزار کنیم

غرویان در بخش دیگری از سخنان خویش به نقش رسانه‌ها در انتخابات اشاره و ابراز کرد: رسانه‌ها ابزارهایی هستند که رفتارهای کاندیداها را به مردم منتقل می‌کند که در این راه باید با حفظ شئون اخلاقی جامعه را به آرامش دعوت کنند.

وی مدیریت رسانه‌ای را در حفظ آرامش در انتخابات پیش رو بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت مطلوب در رسانه می‌توانیم انتخاباتی دور از تنش و آشفتگی برگزار کنیم.

انتهای پیام/78005/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول