اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن روحانی:

اتکا به تولید ملی در کشور عملی نشد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: حمایت از تولید ملی یکی از شعارهای سال گذشته است که رویکرد آن اتکا به تولید کشور بود، اما متاسفانه این شعار عملی نشد.

اتکا به تولید ملی در کشور عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زمینه تحریم‏ها اظهار داشت: اصل تحریم غیر قانونی و ظالمانه است.

وی با اشاره به اینکه تحریم علیه کشور در چارچوب مقررات بین‏المللی نیست، اذعان داشت: دنیا یک سری واقعیت‏هایی دارد که ممکن است ظالمانه باشد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از واقعیت‏های دنیای امروز زشت و غیر اخلاقی است، تصریح کرد: امروز روابط کشورها بر اساس اخلاق و عدالت نیست بلکه قدرت و منافع در اولویت قرار دارد.

*برخی مواقع امکان جلوگیری از تحریم بود

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید بر مبنای واقعیت‏های دنیا رفتار کنیم، اضافه کرد: در برخی مواقع امکان این بود که جلوی برخی از تحریم‎ها را بگیریم و یا کمتر کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه هدف نهایی تضمین امنیت و منافع ملی است، افزود: از جیب مردم نیز نباید پول و هزینه‏ای پرداخت کنیم.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‏توانم این قول را دهم که اگر دولتی کار خود را با منطق و با عقلانیت پیش برد، می‏تواند فشارها و مشکلات را گام به گام جلو برد.

*اتکا به تولید ملی در کشور عملی نشد

روحانی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی یکی از شعارهای سال گذشته است که رویکرد آن اتکا به تولید کشور بود، اضافه کرد: متاسفانه این شعار عملی نشد.

وی با تاکید بر اینکه ورود برخی از کالاهای چینی حتی بسته و تعطیل شدن برخی از بنگاه‏های تولیدی کشور را به دنبال داشته است، ادامه داد: دولت باید توان حمایت از تولید ملی را داشته باشد.

روحانی اظهار داشت: متاسفانه واردات کالاها در کشور افزایش داشته که این امر بیانگر نادرست بودن روند در پیش گرفته شده است.

انتهای پیام/73006/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول