اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

حضور همگانی در انتخابات واجب عینی است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: مشارکت همه کسانی که شرایط رأی دادن در انتخابات را دارا هستند واجب عینی است.

حضور همگانی در انتخابات واجب عینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی اظهار داشت: از نظر فقهی تنها حضور حداکثری در انتخابات کافی نیست بلکه مشارکت همه کسانی که شرایط رأی دادن در انتخابات را دارا هستند واجب عینی است.

وی برپایی انتخابات سالم را دارای سه مبحث فقه، اخلاق و قانون انتخابات ذکر و خاطرنشان کرد: فقه انتخابات ناظر به باید و نبایدها، واجبات و محرمات در این عرصه است که مخاطب آن، هم رأی‌دهندگان و هم کاندیداها است.

امام جمعه کاشان در ادامه با تأکید بر اصل «سیاست عین دیانت» شهید مدرس ابراز داشت: به عنوان نمونه سیاست اعتقاد به مرگ این است که اگر در عرصه سیاسی کشور به مرگ باور داشته باشیم هیچ‌گاه برای صندلی‌هایی که عمر اندک و مسئولیت زیاد دارند رقابت نمی‌کنیم.

نمازی در ادامه با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه بیان داشت: حضور آمریکا در سوریه، افغانستان، پاکستان و کشورهای همسایه نشانه عصبانیت آنان از رشد اسلام و صدور فرهنگ آزادی است که جمهوری اسلامی پایه‌گذار آن است.

وی همچنین با تاکید بر پاسداری از کشور متذکر شد: اقتدار بازدارندگی نظام باید تا جایی باشد که دشمن اجازه تصور تعرض به این کشور را هم به خود ندهد.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول