اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی ـ 72

رفیعی: برای انتخابات دست خود را از دست مراجع بیرون نیاورید

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در هیچ دوره مثل این دوره شاهد فاصله بین دولت و علما نبوده‌ایم، گفت: در انتخابات دست خود را از دست مراجع و علما بیرون نیاورید.

رفیعی: برای انتخابات دست خود را از دست مراجع بیرون نیاورید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) و چهاردهمین سالگرد آیت‌الله‌هادی روحانی نماینده فقید مقام معظم رهبری در مازندران اظهار داشت: تهذیب نفس، همت بلند، روش عادلانه و دارنده فضائل بی‌شمار چهار خصلت مهم امام هادی (ع) بود، ویژگی‌هایی که نه تنها شیعیان بلکه مسیحیان و دشمنان نیز از آن بهره‌مند بودند.

وی به چهار محور مهم زندگی و سیره امام هادی (ع) اشاره و بیان داشت: دفاع از ولایت و امامت و جایگاه امام علی (ع، تبیین جایگاه علما و دانشمندان، رسیدگی به امور شیعیان و محبان از نظر فکری و مالی و برخورد با افکار انحرافی مهم‌ترین محورهایی بود که حضرت به آن اهتمام داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه امام هادی (ع) خط فکر شیعیان را صیانت و مدیریت کرد، اذعان داشت: افکار انحرافی در تمام زمان‌ها فعالیت داشتند کما اینکه امروزه در جامعه ما نیز به نام‌های مختلف تحت عنوان فرقه‌های کاذب فعالیت دارند.

این استاد دانشگاه و حوزه گفت: امام هادی(ع) با این فرقه‌های انحرافی به شدت برخورد می‌کرد و امروز وظیفه ما این است که این شبهات را شناسایی کرده و به طور غیر مستقیم جواب دهیم.

وی افزود: عده‌ای هستند که با نوشتن یک کتاب خود را عالم فرض کرده و دین، قرآن و حدیث را زیر سوال می‌برند، احترام قبور ائمه و امامزادگان از گذشته بوده چرا به نام شیعه ادعیه و دعاهای وارده را زیر سوال می‌برند.

رفیعی با اشاره به اینکه تکریم علما و دانشمندان در اسلام سفارش شده است، اظهار داشت: اگر عالمی خصلت شک، میل به دنیا، تکبر و ریا را انسان بگیرد و خصلت یقین، زهد، تواضع و اخلاص را به انسان هدیه کند شایسته احترام و اکرام است که مرحوم آیت الله هادی روحانی چنین خصلتی داشت.

وی اذعان داشت: شایسته است انسان همواره شاکر نعمت سلامتی، ایمان و قناعت باشد اما شکر در بین مردم امروزه کمرنگ شده و حس شکایت جای شکر را گرفته است.

این مسئول بیان داشت: اگرچه شاهد مشکلات اقتصادی در وضعیت کنونی هستیم اما ضریب اقتصاد مردم بالا رفته و قابل مقایسه با 30 سال قبل نیست اما مردم شاکر نیستند.

رفیعی با اشاره به اینکه در هیچ دوره مثل این دوره شاهد فاصله بین دولت و علما نبوده‌ایم، تصریح کرد: در انتخابات دست خود را از دست مراجع و علما بیرون نیاورید و از کسانی که به دنیا نمی‌اندیشند و دغدغه دینی دارند جدا نشوید.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول