اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بیرجند:

161 میلیون تومان برای درمان معتادان در بیرجند هزینه شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه 13 مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد، گفت: 161 میلیون تومان برای درمان این معتادان هزینه شده است.

161 میلیون تومان برای درمان معتادان در بیرجند هزینه شد

حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه 13 مرکز در زمینه اعتیاد در شهرستان بیرجند فعال است، اظهار داشت: هفت مرکز ترک اعتیاد سرپایی شامل مراکز امید، رهجو، دی، انگیزش، رهایی، آتیه و زندگی در بیرجند وجود دارد.

وی از فعالیت دو مرکز اقامتی میان‌مدت در بیرجند خبر داد و افزود: در مراکز بهشت‌ پنهان و باران که افراد معتاد در آن یک ماه اقامت دارند، مبلغ یک میلیون و 890 هزار ریال به افراد بی‌بضاعت یاری برگ تعلق گرفته است.

کمک بیش از 5 میلیون ریالی به معتادان بی‌بضاعت

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به مراکز بلند مدت ویژه معتادان، اضافه کرد: مرکز TC رویش که افراد در آن سه ماه نگهداری می‌شوند مبلغ 5 میلیون و 912 هزار ریال به افراد بی‌بضاعت یاری برگ داده است.

شرفی تصریح کرد: خوابگاه آرامش شامل سرپناه شبانه‌روزی با ظرفیت 20 تا 25 نفر برای معتادان بی‌سرپناه با یک وعده غذایی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه دو مرکز آراد و بیدار برای کاهش آسیب از اعتیاد در بیرجند خدماتی ارائه می‌دهند، بیان داشت: این خدمات شامل کلاس‌های آموزشی ایدز، هپاتیت و انگیزه برای آغاز درمان در مراکز و ارائه سبد‌های بهداشتی به معتادان می‌شود.

بیماران ماده 16 در مراکز بهزیستی رایگان پذیرش می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به بیماران ماده 16، یادآور شد: بیماران معرفی‌ شده از کمپ اجباری یعنی ماده 16 در مراکز بهزیستی به صورت رایگان پذیرش می‌شوند.

شرفی با بیان اینکه بهزیستی مسئله اعتیاد را به صورت ویژه و مانند یک فرآیند از پیشگیری تا درمان پیگیری می‌کند، افزود: هر چه حمایت در پیشگیری بیشتر شود، در درمان به دلیل کاهش نفرات کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: برای کاهش هزینه‌ها و حمایت از اهداف و راهبردها سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های دست‌اندرکار به دلیل منتفع شدن همگانی باید حمایت کنند تا علاوه بر افزایش کمیت جامعه بهره‌مند، افزایش کیفیت را داشته باشیم.

هزینه‌کرد بیش از 13 میلیون تومان برای پیشگیری از اعتیاد در بیرجند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند از درمان معتادان به مبلغ 161 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ در زمینه سیر درمان به صورت یاری برگ تعلق گرفته است.

شرفی خاطر نشان کرد: 13 میلیون و یکصد هزار تومان برای امر پیشگیری از اعتیاد برای تیم‌های اجتماع‌محور  اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول