اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفت

برگزاری همایش توانمندسازی معتادان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: همایش توانمندسازی معتادان بهبودیافته طی مراسمی با حضور معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی برای نخستین‌بار در کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

برگزاری همایش توانمندسازی معتادان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در همایش توانمندسازی معتادان بهبود یافته خراسان جنوبی اظهار کرد: معتادان ثابت کردند که اگر اراده کنند، می‌توانند به آغوش گرم خانواده بازگردند.

محمدحسن اکبری مطلق افزود: بهزیستی استان امروز به برکت کارشناسان جوان و پرانرژی که در حوزه اعتیاد دارد در سه زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌ها فعالیت‌های خوب و قابل قبولی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 100 درصد مراکز اقامتی میان‌مدت، 58 درصد مراکز سرپایی و 80 درصد مراکز کاهش آسیب در حوزه بهزیستی استان فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 80 درصد بار درمان اعتیاد استان بر عهده سازمان بهزیستی است.

اکبری مطلق ادامه داد: به دلیل ابتکارات و طرح‌های جدید کارشناسان بهزیستی استان برای نخستین‌بار طرح توانمندسازی معتادان بهبودیافته در کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.

*طراحی نرم‌افزار مصون‌سازی کودکان از اعتیاد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از طراحی نرم‌افزار مصون‌سازی کودکان از اعتیاد برای نخستین‌بار در کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این طرح در سال تحصیلی گذشته در برخی مهدهای کودک اجرا و در سنوات گذشته تداوم می‌یابد.

اکبری مطلق افزود: بهزیستی استان به عنوان بهترین سازمان بهزیستی در سطح کشور شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

*بهره‌برداری از نخستین مرکز اجتماع درمان‌مدار در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افتتاح نخستین مرکز اجتماع درمان‌مدار شرق کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امید است با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید شاهد ارتقای بیشتر بهزیستی استان باشیم.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: اعتیاد به عنوان یک معضل حاد از چند حیث قابل بررسی است.

محمدرضا گلرو افزود: امروزه موضوع مواد مخدر فردی نیست و جنبه‌ای که از آن بیشتر دنبال می‌شود جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر سلاحی در برابر کشورهای در حال توسعه است، گفت: اعتیاد یک واقعیت در جامعه است که باید آن را بپذیریم.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول