اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تغییر نیافتن قوانین بانکی مشکلات بخش تولید را افزایش می‌دهد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم بازنگری مقررات بانک‌ها در راستای اولویت‌بخشی به تولید تاکید کرد و گفت: توجه نکردن به تغییر قوانین و مقررات فعلی بانک‌ها، به افزایش مشکلات موجود دامن در بخش تولید می‌زند.

تغییر نیافتن قوانین بانکی مشکلات بخش تولید را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسین شافعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه نکردن به تغییر قوانین و مقررات فعلی بانک‌ها، به افزایش مشکلات موجود در بخش تولید دامن می‌زند.

وی افزود: بر اساس یکی از قوانین بانکی، پرداخت تسهیلات به افرادی که دارای بدهی معوق یا بدهی مشروط باشند امکان‌پذیر نیست و این در حالی است که اگر خون جدید در رگ تولید این واحدها تزریق نشود، آنها امکان حرکت دوباره ندارند و زمانی توانایی بازپرداخت بدهی خود را پیدا می‌کنند که کمک‌هایی از جانب بانک‌ها دریافت کنند تا بتوانند مجددا وارد چرخه تولید شوند.

شافعی با تاکید بر اینکه باید تسهیلات تازه سرمایه در گردش برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی فراهم شود، تصریح کرد: در صورتی که ستاد تسهیل یا هر نهاد دیگری امکان بهره‌مندی از تسهیلات را برای این واحدها فراهم نکند، زنده شدن روند تولید و حرکت دوباره این واحدها به سختی امکان‌پذیر است.

نایب رئیس اتاق بارزگانی ایران تاکید کرد: در شرایط حاضر باید برای بدهی‌های معوق واحدهایی که خودشان نقشی در این معوقات نداشته و شرایط آنها را به این سمت کشانده، شرایطی فراهم کرد که خون تازه‌ای در رگ‌های این واحدهای تولیدی تزریق شده و با اعطای تسهیلات جدید به راه‌اندازی و فعالیت مجدد آنها کمک شود.

شافعی اظهار داشت: به منظور تجدید نظر در ارتباط با قوانین مربوط به ممنوع الخروج بودن بدهکاران بانکی، اقداماتی از سوی شورای گفت‌وگو به ریاست استانداری در حال انجام است و امیدواریم بانک‌ها نیز به این موضوع به طور ویژه توجه کنند.

وی عنوان کرد: براساس یکی دیگر از قوانین سیستم بانکی، در صورتی که تولید کننده یک چک برگشتی داشته باشد، صرف نظر از مبلغ چک،‌ بانک‌ها از ارائه تسهیلات جدید به وی خودداری می‌کنند.

شافعی متذکر شد: در شرایط نه چندان پررونق اقتصادی امروز، برای هر واحد تولیدی احتمال برگشت خوردن چک وجود دارد ضمن اینکه خود این واحدها چک‌هایی حتی از خود دولت دارند که وصول نمی‌شود و این امر سبب کمبود نقدینگی شده و این افراد نتوانند چک خود را در موعد مقرر پرداخت کنند لذا لازم است در مورد این قوانین تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود، قوانین و مقررات جدید باید حول محور تولید و با هدف تقویت آن بازنگری و تغییر داده شود، افزود: اینکه تنها مصوبه‌ای روی کاغذ تدوین و تصویب شود که قابلیت اجرایی نداشته باشد، راه به جایی نمی‌برد.

شافعی ادامه داد: درحالی که ستاد تسهیل به دنبال کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی است، در کنار آن مقررات بازدارنده به قوت خودشان باقی هستند.

انتهای پیام/70022/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول