اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه انتخابات شورای شهر مشهد

ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت مشهد اعلام موجودیت کرد

ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت در مشهد در آستانه چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد امروز اعلام موجودیت کرد.

ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت مشهد اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عبدالکریم جوادی؛ دبیر ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت صبح امروز در نشست خبری ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت در دفتر این ائتلاف در مشهد اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشهد برای کشور عزیزمان، جمعی از متخصصان برای آبادی این شهر این ائتلاف را تشکیل داده‌اند.

وی افزود: تشکیل و اجرای طرح شوراهای شهر و روستا یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران و نمونه بارز مردم سالاری دینی است.

دبیر ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت عنوان کرد: پیام‎های مقام معظم رهبری نشان‌دهنده مسیر حرکت شوراهاست، تمام برنامه‎های ما در ائتلاف پیاده‌سازی فرمایشات رهبری در مدیریت شهری است.

جوادی با بیان اینکه جذب افراد متخصص و خبره از اهداف ائتلاف است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری باید افراد متخصص پای کار باشند و هر کس بنا بر تخصص خودش ایفای وظیفه کند.

وی یادآور شد: هم‌اندیشی در سایه همدلی متخصصان با هدف آبادی پایتخت معنوی صورت می‏پذیرد، همه باید دست در دست هم بدهیم تا شهری آباد داشته باشیم.

وی با اشاره به ساختن شهری دانش‌محور با مشارکت شهروندان خاطرنشان کرد: ما می‎خواهیم ابتدا در مناطق مختلف شهری نیاز سنجی متخصصانه صورت بگیرد و بعد از آن طرح‎ها عملیاتی شود.

جوادی افزود: برای پایتخت معنوی ایران باید در شأن و منزلت یک کلانشهر مذهبی فعالیت زیرساختی صورت بگیرد.

سخنگوی ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت اذعان داشت: معماری اسلامی و سنتی نباید از بین برود، بناهای سنتی نشان‌دهنده فرهنگ غنی اسلامی کلانشهر مذهبی ماست.

وی با بیان اینکه باید به بناهای سنتی توجه ویژه داشته باشیم یادآور شد: این بناهای سنتی و معماری کهن باید حفظ و در صورت نیاز مرمت شود، از بین بردن این بناها لطمه جبران‌ناپذیری به فرهنگ ما می‎زند.

جوادی با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد تصریح کرد: باید برای حاشیه شهر برنامه‎ریزی دقیق صورت بگیرد، ائتلاف برنامه‎ریزی‎هایی برای حاشیه شهر دارد.

دبیر ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت خاطرنشان کرد: تقریبا 700 هزار نفر حاشیه نشین در شهر مشهد وجود دارد، این نشان می‌دهد که باید با صرف هزینه‌هایی امکانات رفاهی را به قسمت‌های حاشیه‌ای شهر ببریم.

وی عنوان کرد: شوراها را مردم می‌سازند، پس اعضای شورا باید رابطه نزدیکی با مردم داشته باشد و درد مردم را بداند.

دبیر ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت افزود: قانون‌مداری و اخلاق سرلوحه کار ماست، در چارچوب قانون هر کاری بتوانیم برای مردم انجام می‌دهیم و اگر نتوانستیم کاری کنیم، باید کرسی خودمان را به کسی بدهیم که بتواند کاری انجام دهد.

جوادی با بیان اینکه تا هفته آینده اعضای ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت معرفی می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون تعدادی از کاندیداها در ائتلاف هستند و تا هفته آینده لیست اعضای این ائتلاف در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول