اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

محدودیت ساخت‌و‌ساز در خیابان‌های گردشگری بازنگری شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: محدودیت ساخت‌و‌ساز در محور خیابان‌های گردشگری عرفان و ارم مورد بازنگری قرار گرفت.

محدودیت ساخت‌و‌ساز در خیابان‌های گردشگری بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: برخی محورهای تاریخی شیراز که محدودیت ساخت‌و‌ساز داشت تا حد بسیاری مورد بازنگری قرار گرفت و تغییراتی برای رفاه مردم در آن اعمال شد.

وی افزود: در حریم خیابان‌های عرفان و ارم حد ارتفاع افزایش یافت و همچنین با کوچک‌تر شدن حریم، برخی مکان‌ها از محدودیت خارج شد.در مورد بافت تاریخی شیراز نیز تغییرات و بازنگری در دستور کار است و مردم باید برای اطلاع از تغییرات به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کرده و به سخنان برخی افراد سودجو در این زمینه توجه نکنند.

بازدید از موزه‌های فارس رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه بیان کرد: در هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها و نمایشگاه‌های زیر پوشش این سازمان رایگان است.

این مسئول ابراز داشت: هفته میراث فرهنگی از 25 اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا 31 این ماه ادامه می‌یابد. حفظ، احیا و صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی یکی از محورهای اصلی وظایف میراث فرهنگی است که بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

در فارس 200 هزار صنعتگر هنرمند وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین گفت: تمام فضاهای تاریخی که در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد برای رونق صنایع‌ دستی در اختیار اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صنعتگران قرار می‌گیرد تا به رونق این بخش کمک شود.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی همچنین در زمینه بازاریابی صنایع دستی آماده ارائه مشاوره و کمک به 200 هزار صنعتگر فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: این سازمان با 800 نیرو که بخش عمده آن در یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت هستند سعی وافری در حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی فارس دارد.

800 میلیارد تومان هزینه مرمت مساجد و خانه‌های تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه ابراز داشت: در چند سال گذشته حدود 800 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی برای مرمت و احیای مساجد و خانه‌های تاریخی اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با اختصاص اعتباراتی خوب در حفظ منابع استانی و ملی، اگر دستگاه‌های دیگر نیز به میراث فرهنگی کمک کنند روند احیا و صیانت از اماکن تاریخی و باستانی فارس تسریع می‌یابد.

هدف‌گذاری کسب 500 دلار درآمد از ورود هر گردشگر

توسعه زیرساخت‌های گردشگری، طرح توسعه حافظیه و سعدیه، مرمت بناها و بقاع متبرکه از جمله محل فعلی اقامه نماز جمعه و فراهم آوردن شرایط بازدید مسافران دیگر مواردی بود که فعالی به آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری بهینه از جاذبه‌های طبیعی و تفرج‌گاه‌های فارس و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و دوستداران میراث فرهنگی برای افزایش جذب گردشگر مورد تاکید سازمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ابراز داشت: میانگین اقامت مسافران در فارس از 2.1 به چهار رسیده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 180 دلار میانگین درآمد از گردشگران خارجی باید به 500 دلار برسد.

انتهای پیام/ 2448/خ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول