اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

تولید سالانه 172 هزار تن خرما در استان بوشهر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید سالانه 172 هزار تن خرما در استان بوشهر خبر داد.

تولید سالانه 172 هزار تن خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش کشاورزی اظهار داشت: بوشهر علاوه بر تولید آبزیان پرورشی در تولید دیگر محصولات کشاورزی از جمله خرما و رطب نیز در کشور سرآمد است.

وی بیان کرد: تولیدات خرمای استان بوشهر علاوه بر استان‌های داخلی به سایر کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود و این نشان از مرغوبیت این نوع محصول در استان بوشهر دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر بیش از شش میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه 172 هزار تن خرما از آنها تولید می‌شود.

منفرد در ارتباط با بروز آفت کنه تارتن خرما در بوشهر با توجه به بروز پدیده گرد و غبار به‌ویژه گرد و خاک‌های وارده از کشورهای همسایه احتمال ورود زود هنگام این آفت به کشور و استان ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: کنه تارتن آفتی است که در محل تاج درخت و مرکز خوشه‌ها مستقر شده و به تدریج به سوی دانه‌های میوه حرکت کرده و روی آن فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: افزایش رطوبت در باغ، هرس و تکریب، عملیات تغذیه، آبیاری، بهداشت و اصلاح بستر باغ ها به منظور استفاده از ادوات مکانیزه در مبارزه زمینی در کاهش این آلودگی موثر است.

منفرد ضمن هشدار به نخلداران، راه مبارزه با این آفت را محلول پاشی سمی روی میوه و خوشه هادانست و  تصریح کرد: این آفت در شرایط گرم و خشک به صورت مستمر وجود دارد و تا 12 نسل در طول سال افزایش می یابد به همین دلیل انتخاب زمان سم پاشی و نوع سم مناسب در کنترل و کارایی عملیات اهمیت بسیاری دارد.

بذر ذرت سینگل گراس در بوشهر آماده توزیع است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه گفت: بذر ذرت رقم سینگل گراس 704 دارای استاندارد و قوه نامیه بالا از طریق عامل توزیع بذر (شرکت تعاونی تولید روستائی دهرود) با قیمت مصوب هر کیلو 63 هزار ریال تهیه و آماده توزیع است.

منفرد بیان کرد: ذرت‌کاران برای دریافت بذر ذرت می‌توانند با دریافت نامه یا حواله از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز خدمات محل سکونت خود به عامل بذر مراجعه و بذر خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: تاکید می‌شود کشاورزان از خرید بذر خارج از شبکه عنوان شده و با قیمت بیشتر خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت به سازمان جهاد کشاورزی استان گزارش دهند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول