اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها:

اطلاعی از سرنوشت سند ملی نوسازی بافت‌های فرسوده نداریم

مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها گفت: سال‌ها پیگیر سند ملی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده هستیم، اما از سرنوشت این سند اطلاعی نداریم.

اطلاعی از سرنوشت سند ملی نوسازی بافت‌های فرسوده نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم جمشیدزاده صبح امروز در نوزدهمین نشست کمیته تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده شهرداری کلانشهرهای کشور اظهار داشت: با توجه به اعتقادی که شهرداران کلانشهرها طی سال‌های اخیر به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دارند، فرصت مناسبی برای احیای این بافت‌ها ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بسیج برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرداری‌های کشور به وجود آمده است و گذشت از منافع شهرداری برای توسعه شهر صورت می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها ابراز داشت: تیر ماه سال 86 نخستین نشست کمیته تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده شهرداری کلانشهرهای کشور برگزار شد و امروز در حالی نوزدهمین نشست را برگزار می‌کنیم که این نشست‌ها دستاوردهای زیادی داشته است.

جمشیدزاده افزود: دو سال از تصویب قانون حمایت از نوسازی و بهسازی می‌گذرد، اما هنوز آثار آن را در بعضی از شهرها ندیده‌ایم و تاکنون تعامل مطلوبی شکل نگرفته است.

وی اذعان داشت: دولتی‌ها استقبال چندانی برای همیاری شهرداری‌ها در بحث بهسازی بافت‌های فرسوده از بُعد تامین منابع مالی و بُعد تسهیل ضوابط و مقررات نکرده‌اند و ما درگیر ضوابط و مقرراتی هستیم که قوانین بالادستی ایجاد کرده است.

جمشیدزاده با بیان اینکه برای تامین منابع مالی بافت‌های فرسوده نیاز به قوانین ویژه‌ای داریم، گفت: سال‌ها پیگیر سند ملی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده کشور هستیم، اما از سرنوشت این سند اطلاعی نداریم در حالی که این سند می‌تواند راهبردهای بافت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف را تبیین کند.

وی خاطر نشان کرد: گر چه ابزارهای تشویقی در مرمت و نوسازی بافت‌های فرسوده بار مالی برای شهرداری‌ها دارد،‌ اما شهرداری‌ها از آن استقبال کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها بیان داشت: قرار بود که مطالبات شهرداری‌ها در بودجه سنواتی دولت دیده شود، اما از سال 87 تاکنون این اتفاق روی نداده است.

جمشیدزاده با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر در کشور و تغییر رئیس جمهور و شوراهای شهر و شهرداران اذعان داشت: برنامه‌های سالانه شهرداری باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتواند رفتارهای سلیقه‌ای را کنترل کند.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول