اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بازتاب عملکرد فعالیت‌های یک سال اخیر

نخستین کارگروه اشتغال قزوین در سال 92 برگزار شد

نخستین کارگروه اشتغال استان قزوین در سال جاری، با هدف بازتاب عملکرد فعالیت‌های یک سال اخیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین برگزار شد.

نخستین کارگروه اشتغال قزوین در سال 92 برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین کارگروه اشتغال استان در سال جاری با حضور فردین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، مجید نادری معاون برنامه‌ریزی استانداری، محسن مبارکی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در نخستین کارگروه اشتغال استان در سال جاری با اشاره به اینکه میزان تعهد اشتغال در استان در سال 90، به تعداد 14 هزار و 365 مورد بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری و تعهد حاصل شده این آمار به 19 هزار و 644 مورد رسید.

فردین بابایی تصریح کرد: با توجه به همین امر، آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته 27 هزار و 233 شغل در استان حاصل شده که البته این موضوع حکایت از این دارد که 27 درصد میزان تعهد اشتغال در استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از 29 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی استان پیش‌بینی شده، افزود: در سال 90 تعداد 14 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال گذشته مقدار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد که در مجموع 14 میلیارد تومان آن باقی مانده است.

بابایی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل تسهیلات این اداره کل مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به 416 نفر از افراد واجد شرایط تسهیلات پرداخت شده است، عنوان کرد: با تفکیک مشاغل خانگی در سال 90 هم مبلغ 14 میلیارد و 260 میلیون تومان به سه هزار و 279 طرح متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه در بخش بنگاه‌های زود بازده در طول سال‌های 84 به بعد مبلغ 796 میلیارد و 499 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: از محل مشاغل خرد و خود اشتغالی هم در سال 90 حدود 13 میلیارد و 690 میلیون تومان به واجدان شرایط تسهیلات پرداخت شد.

در این کارگروه همچنین معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از مردم استان قزوین به عنوان مردمی همیشه حاضر در عرصه‌های مختلف سیاسی یاد کرد و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، یک بار دیگر ثابت می‌کند که آنان همیشه در صحنه بوده و هستند.

مجید نادری اشاره‌ای هم به سال حماسه اقتصادی داشت و عنوان کرد: در کارگروه اشتغال استان بدون شک در زمینه مسائل اقتصادی کارهای زیادی صورت گرفته است که در این عرصه مهم و حساس بانک‌های استان هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جلسات کارگروه‌های استان در جلسات مختلف به دنبال برنامه محوری و انجام همه امور بر طبق برنامه‌ها هستند، تصریح کرد: تحقق تعهد اشتغال در استان قزوین با توجه به منابع دستگاه‌های اجرایی و همچنین همراهی بانک‌های عامل میسر می‌شود.

انتهای پیام/77004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول