اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداری سی‌سخت دو پرونده تعرض به میراث فرهنگی دارد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری سی‌سخت دو پرونده بزرگ مربوط به تعرض به میراث فرهنگی دارد که قطعا حکم یکی از آن‌ها زندان است.

شهرداری سی‌سخت دو پرونده تعرض به میراث فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا واعظی‌زاده ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هیچ میراثی بالاتر از شهدا نداریم و مایه افتخار است که شهدای گمنام را در این اماکن به خاک می‌سپاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دو شهید گمنام در بافت تاریخی دهدشت به خاک سپرده شد که مسئولان نهایت همکاری را داشتند و اکنون این بافت تاریخی با وجود دفن دو شهید والامقام اجر و قربی پیدا کرده و هیچ‌گونه تخریبی هم در آن منطقه صورت نگرفت.

این مسئول در ادامه گفت: اما در تپه معروف به ژاندارمری شهر سی‌سخت وضع به گونه‌ای دیگر است و آقایان آمده‌اند و از این موقعیت سوءاستفاده کرده‌اند و به تخریب گسترده دست زده‌اند در حالی که خاکسپاری دو شهید والامقام بر فراز این تپه نیاز به تخریب این‌گونه نداشت.

وی برخی اقدامات شهرداری سی‌سخت را عامدانه دانست و گفت: این شکایتی که از شهرداری شده به ما ربطی ندارد و از مرکز پی‌گیر آن هستند چرا که تخریب گسترده صورت گرفته توسط شهرداری را مستقیما پی‌گیری می‌کنند.

واعظی‌زاده از جاده کشی و بر هم زدن ریتم این تپه توسط شهرداری سخن به میان آورد و افزود: آن‌ها از این موقعیت سوء استفاده کرده در حالی که خاکسپاری شهدای گمنام بر روی این تپه نیاز به تخریب گسترده آن نداشت.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که اگر صحبتی هست و حرفی داریم و شکایتی هست نه برای دفن شهدا بوده، گفت: چه میراثی بالاتر از شهدا و اگر شکایتی هم شده به خاطر سوء ‌استفاده شهرداری بوده و در این مملکت که همه بچه مسلمان هستیم و در برابر خون شهدا مدیون، باید جلوی برخی منفعت‌طلبی‌ها را هم بگیریم.

وی از عدم هماهنگی با میراث فرهنگی در این زمینه گفت و افزود: اگر هماهنگی می‌کردند توصیه‌های لازم می‌شد و باز هم معتقدیم که شهدای یاد شده به این تپه هویت بخشیدند ولی شهرداری برای رسیدن به اهداف خودش اقدام به تخریب گسترده کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح سفرهای تابستانه از اول تیر ماه سال‌جاری تا تاریخ 31 شهریور ماه همین سال همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای این طرح صورت گرفته و وظایف هر یک از دستگاه‌ها نیز به آن‌ها تفهیم شده است.

وی در این میان به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ماه مبارک از 19 تیرماه لغایت 17 مرداد ادامه دارد همه تمهیدات برای حفظ حرمت ماه مبارک اندیشیده شده است.

واعظی‌زاده از برگزاری نشست‌های توجیهی برای رؤسای اماکن تفریحی و باغ‌ها در استان خبر داد و گفت: به همه آن‌ها توصیه جدی شده که حرمت ماه مبارک را پاس بدارند و در این ماه کار خلاف شرعی صورت نگیرد.

وی از برنامه‌های قابل اجرا در این طرح اشاره کرد و افزود: نظارت بر ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، اجرای تورهای استان‌گردی و تورهای خاص، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و گردشگران از اهم فعالیت‌ها در این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/2571/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول