اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

برخورد با خطاکار اگرچه از نزدیکانم باشد

من با هر نوع خودکامگی مقابله خواهم کرد و اجازه نخواهم داد حاکمیت ایران به خطر بیفتد . من با هر شخص خاطی به شدت مقابله خواهم کرد حتی اگر نزدیک ترین کس من باشد .

برخورد با خطاکار اگرچه از نزدیکانم باشد

رخدادهای30 اردیبهشت 1359

چکیده

بنی صدر: من برای از میان برداشتن مشکلات فعلی به نیروی شما ملت غیور احتیاج دارم و قول میدهم که خون شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشته و اجازه ندهم جز جمهوری اسلامی بر این کشور حکومت کند .

هیئت منتخب امام برای رسیدگی به کارکرد بنیاد مستضعفان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد کلیه سپرده ها و حسابهای بانکی بنیاد و موسسات وابسته به آن تا اطلاع بعدی مسدود و غیرقابل انتقال می باشد .

امروز اعلام شد قیمت رنو از سوی کارخانجات اتومبیل سایپا افزایش می یابد و علاوه بر آن تولید ژیان متوقف می شود .

صادق قطب زاده وزیر امور خارجه در اجلاس کنفراس اسلامی که در اسلام آباد پاکستان برگزار شد اظهار داشت برخی از کشورهای منطقه آمریکا را در تجاوز به ایران یاری دادند .

در پی اعتراض نشریه مجاهدین خلق به توقیف برخی نشریات ضد انقلابی   دادستانی انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به آن پاسخ داد .

بنی صدر : سنگر را رها نخواهم کرد

بنی صدر در جریان دیدار خود از جنوب کشور در استادیوم بندر عباس گفت : من برای از میان برداشتن مشکلات فعلی به نیروی شما ملت غیور احتیاج دارم و قول میدهم که خون شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشته و اجازه ندهم جز جمهوری اسلامی بر این کشور حکومت کند .

بنی صدر در حالی از برخورد با هر گونه خودکامگی سخن می گوید که خود اولین بانی خودکامگی در کشور بود زمانی که بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سخن از آن راند که مجلس باید با من هماهنگ باشد و همه نهادها با من همسو باشند و آنقدر من گفت که شیطان در او رسوخ کرد . اولین بانی خودکامگی بعد از پیروزی انقلاب او بود که بر خلاف نصیحت امام امت که فرمودند محبت دنیا راس همه خطایا است حب و محبت امورات دنیوی او را از خدمت به خلق خدا بازداشت و کشور را با بحران های بزرگی روبرو ساخت ...
وی به مردم بندر عباس قول داد« تا وقتی حاکمیت دولت اسلامی در همه نقاط کشور مستقر نشود این سنگر را رها نخواهم کرد و همانطور که نشان دادم با قاطعیت با توطئه گران و کسانی که می خواهند مانعی در راه ادامه انقلاب به وجود آورند مقابله خواهم کرد » (1)

وعده رئیس جمهور ؛ برخورد با متخلفان حتی اگر از نزدیکانم باشند

بزرگترین مانور مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با حضور بنی صدر رئیس جمهور در آبهای خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد . در این مانور ناوشکنها ، ناوهای لجستیکی ، ناوچه های موشک انداز ، هاورکرافتها و هلی کوپترهای تکاوران و ...شرکت داشتند .

بنی صدر در جمع نظامیان پایگاه نهم شکاری بندرعباس گفت : من با هر نوع خودکامگی مقابله خواهم کرد و اجازه نخواهم داد حاکمیت ایران به خطر بیفتد . رئیس جمهور همچنین در جمع مردم هرمزگان اظهار داشت : من با هر شخص خاطی به شدت مقابله خواهم کرد حتی اگر نزدیک ترین کس من باشد .(2)

کلیه سپرده ها و حسابهای بانکی بنیاد مستضعفان مسدود شد

هیئت منتخب امام برای رسیدگی به کارکرد بنیاد مستضعفان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد هرگونه عزل و نصب در مدیریت این بنیاد ممنوع است و کلیه سپرده ها و حسابهای بانکی بنیاد و موسسات وابسته به آن تا اطلاع بعدی مسدود و غیرقابل انتقال می باشد . (3)

تولید ژیان متوقف شد

امروز اعلام شد قیمت رنو از سوی کارخانجات اتومبیل سایپا افزایش می یابد و قرار است با بررسی قیمت تمام شده این نوع اتومبیل حدود 9 هزار تومان به قیمت فعلی افزوده شود . در حال حاضر قیمت رنو 47 هزار و 800 تومان است که با افزایش 9 هزار تومانی قیمت این اتومبیل 56 هزار و 800 تومان خواهد شد .

علاوه بر آن به علت اینکه تولید ژیان در حال حاضر برای کارخانه مقرون به صرفه نیست لذا تصمیم گرفته شده است که تولید ژیان متوقف شود و یک نوع اتومبیل دیگر به نام چاپار که شبیه اتومبیل جیپ می باشد جانشین ژیان گردد . (4)

جوابیه دادستانی انقلاب در پی اعتراض منافقین به توقیف برخی نشریات: آقایان مجاهدین خلق چطور شده برای نشریه دو برگی منافق که علیه شما مقاله می نویسد یا به قول خودتان ضدیت هیستریک دارد این همه داد و فریاد به راه انداخته اید که چرا ما این نشریه را توقیف نمی کنیم ولی توقیف نشریه ای که با امام ضدیت زیربنایی دارد خلاف آزادی است ؟!
تهدید نظامی جدید آمریکا علیه ایران

صادق قطب زاده وزیر امور خارجه در اجلاس کنفراس اسلامی که در اسلام آباد پاکستان برگزار شد اظهار داشت دخالت مسلحانه آمریکا تمام مشخصات یک حمله نظامی بزرگ را در بر داشت ، آمریکا قصد داشت در مرحله بعد از جنگنده های مجهز به رادار مادون قرمز و سلاح های ناوگان خود در دریای عمان استفاده کند . وی ادامه داد : برخی از کشورهای منطقه آمریکا را در تجاوز به ایران یاری دادند .(5)

پاسخ روابط عمومی دادستانی کل انقلاب به مجاهدین خلق

در پی اعتراض نشریه مجاهدین خلق به توقیف برخی نشریات ضد انقلابی (6)  دادستانی انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به آن پاسخ داد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : آقایان مجاهدین خلق شما چگونه به خود جرات می دهید از نشریاتی که بی شرمانه به رهبر انقلاب توهین می کنند دفاع کنید اگر از این نشریات و محتوای آنها اطلاع دارید گمان می کنم که کسی یک جو شرف اسلامی داشته باشد مدافع این گونه هجویات نباشد و اگر اطلاع از نوشته هایش ندارید دفاع ناآگاهانه هم در خور کسی که خود را مسلمان میداند نیست .

در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانیم : آقایان مجاهدین خلق چطور شده برای نشریه دو برگی منافق که علیه شما مقاله می نویسد یا به قول خودتان ضدیت هیستریک دارد این همه داد و فریاد به راه انداخته اید که چرا ما این نشریه را توقیف نمی کنیم ولی توقیف نشریه ای که با امام ضدیت زیربنایی دارد خلاف آزادی است ؟! (7)

پی نوشت :

1- انقلاب اسلامی  ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

2- انقلاب اسلامی ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1 ، بنی صدر در حالی از برخورد با هر گونه خودکامگی سخن می گوید که خود اولین بانی خودکامگی در کشور بود زمانی که بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سخن از آن راند که مجلس باید با من هماهنگ باشد و همه نهادها با من همسو باشند و آنقدر من گفت که شیطان در او رسوخ کرد . اولین بانی خودکامگی بعد از پیروزی انقلاب او بود که بر خلاف نصیحت امام امت که فرمودند محبت دنیا راس همه خطایا است حب و محبت امورات دنیوی او را از خدمت به خلق خدا بازداشت و کشور را با بحران های بزرگی روبرو ساخت ...امروز و با گذشته نزدیک به 33 سال از آن روزها واقعیت ها بیشتر از همیشه برای ملت عیان است از جمله این که رئیس جمهوری که سخن از تامین امنیت در کشور می راند با سازمان مسلحی هم پیمان شد که بر علیه ملت اعلام قیام مسلحانه کرد و هزاران نفر از مردم ایران را در کوچه ها و خیابانها به شهادت رساند ، روزها و ماههای آینده بیشتر در این مورد خواهیم نوشت ...

3- اطلاعات ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

4- بامداد ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

5- بامداد ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1 و 3

6- مجاهد ، 24 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

7- بامداد ، 30 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول