اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان خبر داد

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف در زنجان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: تجهیز و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف از برنامه‌های سال‌جاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت است.

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف در زنجان

علی مسیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 22 نمایشگاه داخلی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شده است.

وی به برنامه‌های طراحی شده اداره صنعت، معدن و تجارت برای سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: سند راهبردی ملی صادرات جزو یکی از برنامه‌هایی است که سازمان توسعه تجارت ایران تنظیم می‌کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های طراحی شده یک چشم‌انداز کلی براساس سند راهبردی توسعه و تجارت خارجی استان زنجان است، گفت: این سند با هفت بند و 20 راهبرد و 73 برنامه عملیاتی تنظیم شده است.

وی مهم‌ترین اقدام سند راهبردی برای سال‌جاری را سند راهبردی حوزه تجارت خارجی دانست و گفت: این برنامه‌ها شامل 73 برنامه است.

مسیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ساخت گمرک بین‌المللی ایستگاه بناب آغاز شده، تصریح کرد: تاکنون این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده ساخت ایستگاه بناب جزو نیازهای استان زنجان محسوب می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه در بحث حمل و نقل ریلی باید زیرساخت‌ها در استان زنجان ایجاد شود، گفت: بهره‌وری و سود ایجاد این زیرساخت در آینده دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 شرکت در فراخوان راه‌آهن استان زنجان در بحث حمل و نقل و صادرات شرکت داشتند، تصریح کرد: از بین این تعداد سه شرکت برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شدند.

مسیبی به بحث ترخیص مواد اولیه طبق ماده 16 قانون اشاره کرد و اذعان داشت: ترخیص مواد خوراکی و آرایشی و بهداشتی را دستگاه علوم پزشکی در استان زنجان صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 50 واحد صادراتی در صنعت روی و سرب فعال هستند، گفت: ماده اولیه صنعت روی و سرب به پرمنگنات پتاسیم نیاز دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ادامه داد: ورود این محصول نیازمند صدور مجوز از وزارت بهداشت است.

وی واردات پرمنگنات سال گذشته را 5 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: از این مقدار واردات 2 هزار تن برای واحدهای تولیدی بوده است.

مسیبی تجهیز و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف را از برنامه سال‌جاری دانست و افزود: در هنرستان زنجان ساختمانی برای فروشگاه فرش شناسنامه‌دار، برای تاجران در نظر گرفته شده تا از سرگردانی تاجران در بازار کاسته شود.

وی اعزام هیئت تجاری به کشورهای ترکیه، چین، تونس و اوگاندا را از دیگر برنامه‌های شش ماه نخست سال‌جاری دانست و گفت: این برنامه‌ها با همکاری اتاق تعاون و اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2308/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول