اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان خبر داد

برخورد با عدم اطلاع‌رسانی کالاهای موجود در انبارها / برپایی نمایشگاه طرح رحمت در ماه رجب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با عمده فروشی که موجودی انبار خود را اطلاع رسانی نکند برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

برخورد با عدم اطلاع‌رسانی کالاهای موجود در انبارها / برپایی نمایشگاه طرح رحمت در ماه رجب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای محتوا و تنظیم بازار استان کرمان از برگزاری نمایشگاه طرح رحمت در ماه مبارک رجب خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با کالاهای مورد نیاز خوراکی قرار است از ابتدای خردادماه به مدت 10 روز در مکان‌های تعیین شده سراسر استان برپا شود.

سهمیه‌بندی پنج کالای خوراکی برای عرضه در نمایشگاه طرح رحمت

در این جلسه سهمیه‌بندی‌های کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، شکر، قند، برنج، روغن نباتی بر اساس مصوبات و درآمد سرانه برای عرضه در نمایشگاه‌های طرح رحمت شهرستان‌های کرمان اعلام و قرار شد تا مقدار سهمیه و نوع هر کالا به شهرستان‌ها ابلاغ ‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این مورد با بیان اینکه این سازمان نقش تأمین کننده را ندارد، تاکید کرد: این مقدار برای تنظیم بازار ارائه می‌شود و قرار است در نمایشگاه‌های آتی مانند طرح ضیافت این روند تداوم یابد و بنا نیست با پایان کار این نمایشگاه‌ها سهمیه‌بندی‌ها تعطیل ‌شود.

وی تصریح کرد: محصولات کارخانه‌های زمزم و شیر پگاه استان کرمان در صورتی که 20 درصد زیر قیمت عمده فروشان در سطح استان باشند به طرح تنظیم بازار راه می‌یابند در غیر این صورت این کارخانه‌ها جریمه می‌شوند.

برخورد با عدم اطلاع‌رسانی کالاهای موجود در انبارها

عابدی‌نژاد در ارتباط با برخورد جدی با احتکار کنندگان در بازار متذکر شد: هر تاجر یا عمده فروش که انباری از هر نوع کالایی داشته باشد در صورتی که موجودی انبار خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع رسانی نکند از مصادیق احتکار محسوب شده و برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: نگهداری کالاها در انبار و خرید و فروش آنها اشکالی ندارد، اما به هر مقدار و نوعی که هست، باید اطلاع‌رسانی شود.

مردم بابت خرد کردن مرغ مبلغ اضافه نپردازند

در ادامه این جلسه با پیگیری طرح درخواست اتحادیه صنف مرغ و ماهی مبنی بر افزایش نرخ خورده فروشی مقرر شد که بر اساس نرخ مصوب بازار فروخته شود و هیچ فروشنده‌ای بابت تمیز کردن و خرد کردن مرغ حق مطالبه مبلغ اضافه را ندارد.

گزارشی از آخرین وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و افزایش چند درصدی برخی از کالاها مانند سیمان، روغن نباتی و تخم‌مرغ در این جلسه ارائه شد.

افتتاح دو پروژه بزرگ صنعتی و معدنی در استان کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از افتتاح و بهره‌برداری دو پروژه صنعتی و معدنی بزرگ در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: کک‌سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان و طرح ذغال‌شویی شرکت فرآوران ذغالسنگ پابدانا شهرستان کوهبنان سه‌شنبه با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه کک‌‌سازی با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن کک و 40 هزار تن قطران و طرح ذغال‌شویی با تولید 500 هزار تن کنستانتره ذغالسنگ در سال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80028/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول