اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

سلامت زنان بیشتر در کانون توجه قرار گیرد

مسئول امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سلامت زنان جامعه بیشتر و جدی‌تر از قبل در کانون توجه قرار گیرد و برای تحقق این مهم باید تلاش شود.

سلامت زنان بیشتر در کانون توجه قرار گیرد

حمیده محدثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در این نکته تردیدی وجود ندارد که اگر سلامت روحی و جسمی زنان به دست نیاید سلامت سایر اعضای خانواده نیز تحقق پیدا نمی‌کند بنابراین باید بیش از گذشته در راستای جامه عمل پوشاندن به این امر و حساس کردن بانوان نسبت به سلامت جسمی و روحی‌شان گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند در راستای ارتقای و بهبود شاخص‌های سلامت بانوان موفق شود، افزود: برای تحقق یافتن این موضوع همه دستگاه‌های اجرایی باید وارد عمل شده و در حوزه اختیارات و امکانات خود به یاری این مجموعه بشتابند تا به این ترتیب دانشگاه علوم پزشکی در انجام رسالت اصلی خود موفق شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل کم توجهی به موضوع سلامت بانوان، این قشر از جامعه وقتی به یک بیماری مبتلا می‌شوند زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که عارضه در بدن وی ریشه دوانده و راه درمانی وجود ندارد.

محدثی بیان داشت: بانوان هنگام ابتلا به یک بیماری آن قدر دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که هرگونه مسیری برای بازیافت سلامتی مسدود شده است به همین دلیل فقط می‌توان اقدامات حمایتی و موقتی انجام داد تا دردهای بیمار تسکین پیدا کند بنابراین باید نگرش‌های حاکم بر خانواده‌ها اصلاح شود تا بانوان هم به سلامتی خود اهمیت قائل شوند.

مسئول امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی از نبود سونوگرافی ویژه بانوان انتقاد کرد و گفت: هم اکنون سونوگرافی ویژه بانوان در استان وجود ندارد در حالی که به این موضوع احساس نیاز می‌شود بنابراین انتظار وجود دارد در این راستا نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی آموزش کادر درمانی را یکی از مولفه‌های موثر در ارتقای سلامتی بانوان عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه کادر درمانی خدمات بهتر، مناسب و به هنگام به بانوان مراجعه کننده ارائه دهند باید برنامه‌های آموزشی مختلفی را تدوین کرد و از خدمت گزاران این عرصه برای شرکت در آئین‌های برپا شده دعوت به عمل آورد که در این راستا کنگره بین‌المللی ارتقای سلامت زنان در شهریور ماه سال آینده برپا می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول