اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه عمومی در طالقان تا ماه آینده

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده کتابخانه عمومی در شهرستان طالقان تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی در طالقان تا ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از طالقان، ‌رمضانعلی محسنی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که در شهرستان طالقان برگزار شد، گفت: نقش مطالعه در رشد فکری و ارتقای دانش نسل امروز بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید با توسعه کتابخانه‌ها و فضاهای آن‌ها زمینه مطالعه را در بین نسل امروز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه شهرستان طالقان با توجه به گستردگی جمعیت جوان از داشتن یک کتابخانه عمومی محروم است که به همین دلیل راه‌اندازی این مهم در دستور کار قرار گرفت.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی تا یک ماه دیگر

محسنی با اشاره به اینکه تمهیدات اساسی برای راه‌اندازی این کتابخانه اندیشیده شده است، افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده این کتابخانه تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان طالقان دارای علاقه‌مندان بسیاری به مطالعه کتاب است، ادامه داد: در هر خانواده یک کتابخانه وجود دارد و این نشان دهنده وجود علاقه به مطالعه کتاب در بین این افراد است.

وی افزود: می‌توانیم با ارائه کتب مورد نیاز جوانان این شهرستان سرانه مطالعه کتاب را در بین افراد ارتقا دهیم و به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم.

طالقان پیشانی فرهنگی استان البرز است 

محسنی در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن شهرستان طالقان به عنوان دیار فرهیختگان و پیشانی فرهنگی استان البرز خواستار توجه ویژه مسئولان این شهرستان برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طالقان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است بنابراین لازم است تا ضمن استفاده از این جاذبه‌ها و حضور گردشگران در این منطقه،‌ برای آنان از لحاظ علمی نیز جاذبه ایجاد کنیم.

علی صادقیان رئیس شورای اسلامی استان البرز و شهرستان طالقان نیز با توجه به پیشینه تاریخی این شهرستان گفت: در هر خانواده یک کتابخانه وجود دارد که با راه‌اندازی کتابخانه عمومی، این گنجینه‌های معنوی می‌تواند به صورت متمرکز در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول