اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته میراث فرهنگی انجام می‌گیرد

افتتاح 18 طرح میراث فرهنگی وگردشگری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از افتتاح 18 طرح گردشگری و میراث فرهنگی استان با ارزش و اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی، خبر داد.

افتتاح 18 طرح میراث فرهنگی وگردشگری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مساجد، بناهای تاریخی مرمت شده و کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری لیست 18 پروژه قابل افتتاح استان را تشکیل می‌دهند.

وی در تشریح این طرح‌ها افزود: کمپ گردشگری شهرخسروشاه ، مجتمع رفاهی بین راهی ورودی شهر چاراویماق، کمپ گردشگری ورودی عجب شیر، کمپ گردشگری قلعه دره سی کلیبر، مجتمع بین راهی آغچه قشلاق کلیبر، کمپ گردشگری دره مکیدی کلیبر و مجتمع بین راهی ورودی شهر هریس برخی از طر‌ح‌های گردشگری آماده افتتاح در استان آذربایجان‌شرقی را تشکیل می‌دهند.

محمدی همچنین از کلنگ‌زنی مجتمع چند منظوره خدمات گردشگری(هتل چهار ستاره) شهرستان بناب خبر داد و افزود: همچنین از راه دسترسی سه منطقه نمونه گردشگری هامپوئیل مراغه، ساپلاغ هریس، اردهای سراب، راه دسترسی غار آغبلاغ هشترود و نیز سالن چند منظوره هتل تبریز بهره‌برداری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های میراث فرهنگی که مرمتشان به پایان رسیده‌اند، یادآور شد: مسجد خاروانا، مسجد سیدتقی بازار تبریز، مسجد جامع قراملک تبریز، مسجد جامع جمال آباد زرنق هریس و پل بیلانکوه طرح‌هایی هستند که مرمتشان با مجموع اعتبار بالغ بر 15 هزار ریال به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شده‌اند.

محمدی با اشاره به رشد قابل توجه ساخت کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری طی سال‌های اخیر در استان اظهارکرد: ساخت اماکن تفریحی و رفاهی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران به خصوص در فصول پر گردشگر از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در این راستا کمپ‌های گردشگری و مجتمع‌های متعددی در نقاط مختلف استان برای رفاه حال گردشگران ساخته شده و با کلنگ‌زنی تعدادی دیگر، بر ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در این حوزه افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین مرمت و بهسازی مساجد تاریخی استان را از اولویت‌های اصلی این اداره کل خواند و یادآور شد: تمام مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی یا مرمت شده‌اند یا در دست مرمت قرار دارند.

محمدی همچنین هفته میراث فرهنگی را فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی منطقه در سطح ملی دانست و گفت: همچون روال سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این هفته از 25 تا 31 اردیبهشت ماه در داخل استان تدارک دیده شده بود، که بهره‌برداری از 18 طرح گردشگری و میراث فرهنگی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول