اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کرمانشاه:

مردم از فروشگاه‌های مورد تایید وزارت صنعت خرید کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مردم به‌ جای خرید از فروشگاه‌های نامعتبر، از فروشگاه‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید کنند.

مردم از فروشگاه‌های مورد تایید وزارت صنعت خرید کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی عصر امروز در سومین جلسه تنظیم بازار در سال‌جاری اظهار داشت: در مقطعی به‌ سبب شایعه برداشتن ارز مرجع از معاملات، برخی سوءاستفاده کرده و قیمت شکر را اضافه کردند.

وی ادامه داد: این شایعه باعث شد که پیرو طرح رحمت، 500 فروشگاه بزرگ را در سطح استان از نظر مایحتاج عمومی مردم تامین کنیم و این اجناس با تخفیف 10 تا 15 درصدی نسبت به قیمت کارخانه عرضه شد.

به گفته این مقام مسئول، مردم به‌ جای خرید از فروشگاه‌های نامعتبر، از فروشگاه‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با یک شوک قیمت شکر تا 220 تومان بالا رفت ولی اینک با قیمت مصوب 1500 تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در اوایل نظارت به کارخانجات تولید شکر، این کارخانه‌ها از کاهش قیمت امتناع می‌کردند، اعلام کرد: با استقرار بازرسان مقیم در این کارخانه‌ها و تخصیص سهمیه کافی، کاهش قیمت چشم‌گیری داشتیم.

شاهمرادی تاکید کرد: روزانه مقدار 2 تن شکر به 500 فروشگاه تزریق شد و این اقدامات بازار را کنترل کرد و هر قیمتی بالاتر از 1500 تومان تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه صنعت و معدن با تمام نیرو آماده خدمت‌رسانی به مردم است، ادامه داد: 108 بازرس مشغول فعالیت و در حال نظارت و بازدید از مراکز فروش هستند و بازار متلاطم را در روزهای اخیر به‌ خوبی کنترل کرده‌اند.

شاهمرادی بیان داشت: عرضه سبوس بهتر شده و 12 کارخانه تولید کنسانتره در استان کرمانشاه داریم که 9 واحد آن فعالیت دارند و با سه کارخانه غیرفعال برخورد و برای آنان تشکیل پرونده شد.

وی اظهار داشت: به این کارخانه‌ها با توجه به ‌میزان ظرفیت تولید آنان سهمیه متناسب داده شد و در مدت اخیر به‌ دلیل دخالت و سوءاستفاده دلالان، قیمت سبوس افزایش یافت که با خلع‌ید آنان، بازار متلاطم سبوس کنترل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه افزود: هم‌اکنون مقدار 613 تن مرغ از مرغ‌داران خریداری کرده‌ایم که موجب رضایت مرغ‌داران و تشویق آنان در جوجه‌ریزی شده است.

وی میزان جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون را یک‌میلیون و چهارصد قطعه عنوان کرد و گفت: این نشان‌دهنده توسعه صنعت مرغداری است.

شاهمرادی خاطر نشان کرد: تجربه ما در بحث افزایش نامناسب قیمت مرغ باعث شده برنامه‌ریزی‌هایی را صورت دهیم تا دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: کشتارگاه‌های مرغ در استان کرمانشاه تا حدودی استاندارد هستند و طبق رایزنی با کشتارگاه‌داران، مقرر شد با استفاده از تسهیلات هفت درصدی از آنان حمایت شود تا به استانداردهای بالا برسند.

وی هشدار داد: از کشتارگاه‌های غیراستاندارد استفاده نخواهیم کرد و اگر تونل‌های انجماد خود را مجهز نکنند، پلمپ خواهند شد و مدت زمان سه ماهه‌ای برای کشتارگاه‌داران مقرر شده است.

 

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول