اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران خبر داد

تسهیل در فرایند اداری جذب سرمایه‌گذاران

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت: فرایند جذب سرمایه‌گذاران با حذف بوروکراسی زاید تسهیل شده و آنها امکان حضور در بازارهای کشورمان را خواهند داشت.

تسهیل در فرایند اداری جذب سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالفضل کوده‌ای صبح امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در 20 سال اخیر در جذب سرمایه‌گذاران خارجی روند رو‌به‌ رشدی را داشتیم به طوری که امروز از اکثر کشورهای آسیایی، اروپایی و حتی آفریقایی شاهد حضور سرمایه‌گذاران بودیم.

وی عنوان کرد: البته بر اساس روال معمول جذب سرمایه‌گذار از کشورهای همسایه در اولویت جدی است به طوری که از سرمایه‌گذاران ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس رغبت و علاقه‌مندی برای حضور در ساحه سرمایه‌گذاری بیشتر از سایر کشورها بوده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران موانع توسعه سرمایه‌گذاری را یادآور شد و افزود: ما اگر مشقمان را خوب بنویسیم به یقین با مشکلات جدی روبرو نخواهیم شد و تمام مشکلات ما ناشی از برخی بی‌توجهی‌ها در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

کوده‌ای ادامه داد: البته در این بین سود‌آور بودن پروژه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم است چرا که سرمایه‌گذار با سود‌آور بودن پروژه‌ می‌تواند به اهداف مورد نظر دست یافته و راغب به کار و تلاش بیشتر باشد.

این مسئول حفظ امنیت سرمایه‌گذاران را نیز ضروری اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه قانون تشدید حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی به عنوان یک شاخص مهم در دستور کار ما قرار گرفته و ما شاهد افزایش ریسک در بین سرمایه‌گذاران هستیم که ما نیز برای کاهش این ریسک زیر‌ساخت‌ها، قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری مطمئن را فراهم آوردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران شناساندن فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری جذاب در این زمینه را ضروری اعلام کرد و گفت: باید مواد اولیه در این زمینه و فرصت سرمایه‌گذاری را دقیق و درست و مطابق با استانداردهای جهانی شناسایی کرده و نسبت به معرفی آنها اقدام اساسی انجام می‌دهیم.

کوده‌ای حذف فرایند بوروکراسی اداری زاید را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در کنار آن باید به فکر تعمیق فرهنگ درست جذب سرمایه‌گذار باشیم تا در تامین منابع ملی بتوانیم ارزشمند عمل کنیم.

تحریم‌ها از شدت جذب سرمایه‌گذار خارجی نکاسته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی نه تنها از شدت سرمایه‌‌گذاری خارجی نکاسته بلکه سبب رونق روز‌افزون‌تر شده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران ابراز داشت: با برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف که باید هدفمند صورت گیرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهتر شناسایی شده و با روش‌های درست و بازاریابی اصولی می‌توانیم در این کار موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کوده‌ای گفت: آنچه در این زمینه مهم به نظر می‌رسد برگزاری همایش معرفی و شناساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری برای سرمایه‌گذاران خارجی است که امکان جذب سرمایه‌گذاری را بهتر فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول