اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور خبر داد

افزایش 20 درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال جاری

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور از افزایش 20 درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خبر داد.

افزایش 20 درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید حسین مدنی عصر امروز در نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان با اشاره به رشد 10 درصدی تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری در پنج ساله اخیر اظهار داشت: تلاش می‌شود تعداد این خانه‌ها در سال جاری که به فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است به 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی، تعداد یک‌هزار و 310 بنگاه اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو در سطح کشور را مشمول تأسیس خانه بهداشت کارگری دانست و افزود: تأسیس این خانه‌ها با کمک رشد ظرفیت‌های شورای هماهنگی و سازمان هلال احمر انجام می‌شود.

به گفته وی، توسعه کیفی در حوزه خانه‌های بهداشت علاوه بر سالم‌سازی محیط کار پیشگیری فعالانه از آسیب‌های اجتماعی نوپدید است که در این زمینه نیز طبق توافقات انجام شده با سازمان بهزیستی بحث مداخلات این سلامت روانی کارگران پیگیری می‌شود.

مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور در ادامه با تأکید بر راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای برای ارائه خدمات به کارگران گفت: کارگران در حال حاضر به دلیل اینکه قیمت‌های بالای مشاوره جزو تعرفه بیمه‌ها نیست بسیار کم از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

مدنی راه‌اندازی مرکز مشاوران تلفنی و کاربران ویژه عرصه کار و تولید در راستای ارائه خدمات مراکز مشاوره‌ای به کارگران را خاطرنشان کرد و گفت: این مرکز مشاوره‌ای در روزهای پایانی خردادماه رونمایی و افتتاح می‌شود.

وی اعزام مشاور و مددکار به بنگاه های اقتصادی در خصوص حل مشکلات رفتاری کارگران در حوزه ارتباطی آنها در محل و طراحی بسته‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید، تدوین اطلس جامع خانه بهداشت کارگری، تدوین نقشه راه در حوزه پیشگیری، تاسیس یارانه مشاوره برای کمک به مراکز آسیب‌پذیر در جامعه بنا به تشخیص مدیران خانه بهداشت حتی تا پنج جلسه رایگان را از دیگر خدمات و برنامه‌های اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی در سال 92 برشمرد.

به گفته وی، این برنامه‌ها مختص جامعه کار و تولید در حیطه مدیران ،منابع انسانی و مهارت‌های زندگی کارگران است.

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی با اشاره به بازنویسی برنامه مشترک مصوب نمایندگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال 66 ابراز داشت: اطلاع از این برنامه بازنویسی شده در شرح وظایف خانه‌های بهداشت کارگری برای مسئولان در این حوزه و کارکنان ذیربط آن ضروری است.

مدنی در پایان با تشریح دیگر برنامه‌های سال جاری این اداره تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها را تأکید کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی در این راستا از توقعات و انتظارات وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: انتشار پیام الکترونیکی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ارسال مقالات تخصصی توسط مدیران اجرایی ادارات تعاون و کارکنان ذیربط در این حوزه یکی از این برنامه‌ها است که می‌تواند در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر در این عرصه انجام شود.

حسین مدنی سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه‌های بهداشت کارگری کشور برای شرکت در نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، نشست تخصصی با مسئولان اداره تعاون کاشان در راستای ارائه رهنمودهای لازم برای احداث خانه‌های بهداشت کارگری جدید در بنگاه‌های مشمول در سال جاری و بازدید از خانه‌های بهداشت شرکت صنعتی فولاد امیرکبیر(گالوانیزه) و اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)سایپا کاشان به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول