اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات اردبیل خبر داد

تولید 3000 تن ماهی در سال در شهرستان خلخال

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن دو اقلیم ماهیان سردآبی و گرم‌آبی توان رسیدن به تولید سالیانه 3 هزار تن را دارد که تلاش خواهیم کرد با حمایت از منابع تخصیص یافته زیر‌ساخت‌های لازم را فراهم آوریم.

تولید 3000 تن ماهی در سال در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرآرمان‌ واعظی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آبزی‌پروری و شیلات در خلخال اظهار داشت: با توجه به مصوبات سفر هیئت دولت به استان اردبیل از سه سال گذشته مدیریت شیلات استان اردبیل در سال 92 به اداره کل تبدیل شده و از این پس شهرستان خلخال نیز جزو ادارات مستقل می‌باشد.

واعظی افزود: در این مصوبه سه شهرستان پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال به اداره تبدیل شده و مشکلات حوزه شیلات و آبزی‌پروری از این پس در حوزه این سه شهرستان از طریق اداره شیلات پیگیری خواهد شد.

مدیر کل شیلات استان اردبیل خواستار مشخص شدن سهم آبزی‌پروری از آب چشمه ازناو شد و گفت: آب پاک و سالم و دبی بالای آب چشمه‌های منطقه ازناو در روستای خوجین و روستای مجره می‌تواند زیرساخت مناسبی برای اجرای طرح‌های آب معدنی از آب گوارای خلخال باشد.

این مسئول همچنین از تخصیص اعتبارات بخش مناطق محروم و هزینه در بخش آبزی‌پروری در کنار رودخانه قزل‌اوزن خبر داد و تصریح کرد: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن دو اقلیم ماهیان سردآبی و گرم‌آبی توان رسیدن به تولید سالیانه 3 هزار تن را دارد که ما تلاش خواهیم کرد با حمایت از منابع تخصیص یافته از اعتبارات ویژه بخش مناطق محروم زیر‌ساخت‌های پرورش ماهیان گرم‌آبی و خاویار در کنار رودخانه خروشان قزل‌اوزن را فراهم آوریم.

واعظی بیان داشت: وجود آب‌های متعدد، چشمه‌سارهای فراوان و منابع آبی در خلخال باعث شده که این شهرستان یکی از مناطق مناسب در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی محسوب شود و برنامه توسعه‌ای استان اردبیل در قالب حمایت از حوزه‌های پرورش آبزیان در شهرستان‌ها در حال انجام است.

مدیر کل شیلات استان اردبیل یادآور شد: در استان‌های دیگر دیده شده که از حوضه آبریز و رودخانه‌ها و بسترهای آنها در عالی‌ترین وجه برای توسعه حوزه آبزی‌پروری استفاده می‌شود و ما نیز از بسترهای راکد رودخانه خروشان قزل‌اوزن در شهرستان خلخال استفاده خواهیم کرد تا ضمن تحقق اشتغال و درآمد خانواده‌ها بخش آبزی‌پروری به صورت کاملاً کارشناسی شده در خلخال فعال شود.

وی با نگاهی به تاریخچه پرورش ماهی در استان اردبیل گفت: ماهیان سردآبی و گرم‌آبی و خاویار بومی استان بوده و هر چند با گذر زمان توجه و حمایت از پرورش ماهیان خاویاری کاهش داشته اما در صدد احیای پرورش این نوع ماهی هستیم که با توجه به صرفه اقتصادی بالا برای تولید‌کنندگان می‌توان گفت از نظر ارزش ریالی نیز قیمت آن متفاوت و بالاتر از قیمت سایر ماهیان در بازار فروش ماهی است.

واعظی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان خلخال برای پیشرفت حوزه آبزی‌پروری وجود دارد.

مدیر کل شیلات استان اردبیل از کارشناسان ذیربط در این حوزه خواست تا با آموزش‌های لازم و برگزاری دوره‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها با همکاری بانک‌های عامل این ظرفیت‌ها را شکوفا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حال حاضر هر چند شهرستان خلخال در حوزه تولید و پرورش آبزیان سردآبی فعال است اما حمایت و تخصیص اعتبارات به این بخش اصلی‌ترین اهرم برای توسعه آبزی‌پروری در این منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام 62008/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول