اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرد

حضور 80 درصدی مردم در انتخابات

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات آتی 80 درصد از افراد واجد شرایط در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

حضور 80 درصدی مردم در انتخابات

سعید خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: حضور، مشارکت و همراهی مردم در انتخابات نشان‌دهنده علاقه و اعتماد آنها به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و به‌عنوان نقطه قوت و پشتوانه‌ای عظیم برای انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: پدیده انتخابات و مشارکت برای مردم موضوعی جذاب است و امسال نیز تلاقی بین دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بر جذابیت این موضوع افزوده است.

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرکت در انتخابات یک بحث مهم و ایده‌آل اجتماعی و سیاسی است که نتایج آن در روند سیاست‌گذاری‌ها و مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشور تاثیر گذار است.

خسروی تاکید کرد: شرکت در انتخابات این دوره خواه ناخواه نتایج متعددی را در پی خواهد داشت نکته مهم در این خصوص که باید در موقعیت کنونی به آن اشاره کرد واقعی بودن عمل سیاسی مردم ایران و اثر گذاری آن است، زیرا جامعه ما جامعه ایرانی است و همه ما ایرانی و نظام اجتماعی و سیاسی ایرانی را نیز می‌شناسیم.

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه به مردم ما مربوط می‌شود حضور سالم و صادقانه مردم، فعالان سیاسی و طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری و احساس مردم برای حضور پرشور و باشکوه در پای صندوق‌های رای می‌باشد که  نشانگر حمایت عملی مردم از نظام مقدس جمهوری است.

وی با بیان اینکه جامعه ما از مرکزیت سیاسی اجتماعی برخوردار است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در این دوره از انتخابات بیش از 80 درصد از افراد واجد شرایط در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: دیدگاه جامعه شناسی نسبت به انتخابات بیشتر معطوف به رفتارهای سیاسی است که از زوایای مختلف همچون روابط حزبی، مشارکت، نگرش جمعی و روابط بین طبقات با دولت و قدرت مشخص می‌شود و در واقع جامعه شناسی انتخابات تاکید دارد بسیاری از متغیرهای فرهنگی و اجتماعی از جمله نژاد، قومیت، ملیت، جنسیت، سن، شرایط تاریخی، شرایط اکولوژیک جامعه و از همه مهم‌تر طبقات و تبلیغات بر مشارکت و رفتار سیاسی تاثیرگذار است.

خسروی در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله کشور مسئله انتخابات است متذکر شد: آنچه که در این انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومی و حداکثری مردم در صحنه انتخابات است.

انتهای پیام/75005/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول