اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

30 درصد آب شرب مازندران هدر می‌رود/نیاز 170 میلیاردی برای رفع فرسودگی شبکه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد: 30 درصد آب شرب مازندران از طریق شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود.

30 درصد آب شرب مازندران هدر می‌رود/نیاز 170 میلیاردی برای رفع فرسودگی شبکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای مازندران، محمدتقی حسین‌زاده در بازدید از طرح‌های آبرسانی شهرهای عباس‌آباد، سلمانشهر و کلارآباد بیان داشت: برای رفع کمبود آب شرب شهرهای عباس‌آباد و سلمانشهر حفر و تجهیز دو حلقه چاه با پیش‌بینی آب‌دهی 50 لیتر در ثانیه در دست اجرا است.

وی افزود: زمین برای این امر خریداری شده و در حال انتخاب پیمانکار خود هستیم.

حسین‌زاده یادآور شد: مطالعه امکان استفاده از آب رودخانه سردآبرود برای تامین آب شرب شهرهای کلارآباد و هچیرود در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهرستان عباس‌آباد 85 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، یادآور شد: با مدیریت صحیح و توزیع عادلانه آب مردم این شهرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: در شهرستان تنکابن نیز اجرای طرح فاضلاب از دو سال گذشته آغاز شده و عملیات لوله‌گذاری این طرح ادامه دارد.

حسین‌زاده از انجام مطالعات فاز اول و دوم فاضلاب در شهرهای رامسر، کتالم و سادات‌شهر خبر داد و افزود: در طرح مطالعات این شهرها منتظر دریافت ردیف اجرایی برای شروع عملیات است.

وی اضافه کرد: برای فاضلاب شهرهای عباس‌آباد و سلمانشهر و کلارآباد با مشاور برای مطالعات فاز اول و دوم قرارداد منعقد و از سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از وجود 10 آزمایشگاه مجهز کنترل کیفی آب شرب در شهرهای استان خبر داد و گفت: به وسیله این آزمایشگاه‌ها و آزمایشگاه مرجع موجود در ساری آب شرب شهروندان از نظر میکروبی فیزیکی و شیمیایی مورد پایش قرار می‌گیرد و علاوه بر آن دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر کیفیت آب شرب استان نظارت دارند.

حسین‌زاده به یک هزار و 700 کیلومتر شبکه فرسوده و هدررفت 26 تا 28 درصدی آب در مازندران اشاره کرد و افزود: برای رفع فرسودگی شبکه‌های آب در استان، 160 تا 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 30 درصد آب شرب استان مازندران از طریق شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود، خاطرنشان کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و اصلاح شبکه‌های آبرسانی و کاهش میزان هدررفت آب می‌توانیم بخشی از کمبود آب شرب مازندران را برطرف کنیم.

حسین‌زاده در پایان از همشهریان و مسافران غرب استان خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف آب در فصل گرما شرایطی را فراهم کنند تا همه مردم از آب شرب کافی برخوردار شوند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول