اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

موقوفه حیاض شهر دومین موقوفه پردرآمد فردوس است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: موقوفه حیاض شهر دومین موقوفه پردرآمد در این شهرستان است.

موقوفه حیاض شهر دومین موقوفه پردرآمد فردوس است

حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: تعریف کردن موقوفاتی با نیت تهیه آب شرب برای مردم و ساخت ‌و ساز حوض انبار برای استفاده مردم از آب در گوشه و کنار شهر و روستا‌ها را می‌توان یکی از نیات روز جامعه گذشته عنوان کرد.

وی افزود: موقوفاتی در سطح شهرستان فردوس وجود دارد که به نیت تهیه آب شرب برای حیاض سطح شهر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه استفاده از آب حوض انبارها با فرهنگ زندگی امروزی قابل جمع نیست، تصریح کرد: با اخذ مجوز از سازمان اوقاف، عوائد حاصله از محل این موقوفات برای خرید آبسردکن و نیز تهیه آب شرب در سطح شهرستان هزینه می‌شود.

خدایی موقوفه حیاض شهر را دومین موقوفه پردرآمد شهرستان فردوس پس از موقوفه امیرحسنخانی دانست و یادآور شد: از محل موقوفات حیاض شهر برای تهیه آب شرب مردم و نیز اجرای نیات واقفان نیک اندیش، حدود 70 دستگاه آبسردکن در اماکن مختلف سطح شهر نصب و تعبیه شده است.

وی گفت: نیات واقفان برای تامین آب شرب مردم در جای خود قابل تقدیر و نشان دهنده حس نوعدوستی مردم و ایجاد تعادل امکانات در بین مردم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه با تغییر در نوع زندگی و فرهنگ درست زندگی کردن با فرآیند مدرن امروزی استفاده از آب شرب حوض انبارها قابل قبول نیست، افزود: استفاده از آب حوض انبارها از نظر بهداشتی با مشکلاتی مواجه بوده و مورد استقبال مردم نیز واقع نمی‌شود.

خدایی تعداد موقوفات شهرستان فردوس را 771 موقوفه شامل 71 مسجد، 599 موقوفه، 46 حسینیه و نیز تعداد رقبات این شهرستان را 3 هزار و 390 رقبه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از موقوفه حیاض شهر فردوس صرف اموری همچون خرید و نصب آبسردکن و پرداخت قبوض آب فقرا می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به نیازسنجی معابر سطح شهر فردوس، تعداد سه دستگاه آبسردکن در معابر شهرستان نصب می‌شود.

انتهای پیام/69007/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول