اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

فتح خرمشهر فتح ارزش‌های ناب اسلامی و اعتقادی بود

استاندار هرمزگان گفت: رزمندگان اسلام با حماسه‌آفرینی خود نشان دادند که فتح خرمشهر و پیروزی ما فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌های ناب اسلامی و اعتقادی بود.

فتح خرمشهر فتح ارزش‌های ناب اسلامی و اعتقادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی اظهار داشت: بازخوانی حماسه دفاع مقدس بهترین آموزگار برای کسانی است که می‌خواهند طلبه مکتب ایثار و رشادت باشند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی سراسر افتخار، عزت و کارنامه‌ای شایسته را به همراه دارد، ابراز داشت: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر کدام به عنوان تابلوی افتخار و همچون سپهری پرستاره می‌درخشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سوم خرداد به بشر می‌آموزد با ایمان و ایثار می‌توان به تمام موفقیت‌هایی دست یافت که راه رسیدن به سعادت بشر وابسته به آنهاست، تصریح کرد: حماسه آزاد سازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ است که با مدد الهی، روح صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم تحقق یافته است.

عزیزی گفت: دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر قله پر افتخار مکتبی است که انسانیت، ایثار، رشادت را برای تاریخ معاصر معنا کرد تا بشر برای رسیدن به کمال چراغ راهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اساسا بزرگداشت خرمشهر و روزهای پر افتخار ایران اسلامی و دفاع مقدس برای این است که در تاریخ معاصر برای تمام بشریت مسیری به منظور رسیدن به کمال و سعادت طراحی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه تقوا، مقاومت و ایثار تنها راه رسیدن به سعادت و رستگاری است، یادآور شد: ما فتح خرمشهر و دفاع مقدس را از این جهت که در تداوم حماسه عاشوراست، لوحی پربار و پرمعنا می‌دانیم.

وی افزود: کسانی که به دنبال رسیدن به مکتب نجات بخش اعتقادی، رشادت، مردانگی و غیرت هستند باید همواره حماسه سوم خرداد و دفاع مقدس را بازخوانی کنند.

عزیزی ادامه داد: دفاع مقدس کتاب بی‌ پایانی است که هر ورق آن به دستان قدسی مردان و زنانی خلق شده که بهترین میراث داران مکتب حسین و عاشورا هستند.

وی گفت: دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی ملتی است که تمام قله‌های مقاومت را فتح کردند و با هر افتخارآفرینی در نظام اسلامی اخلاق و مرام توحیدی را نیز به بشریت هدیه کردند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس خلاصه تمام دلاورمردی‌های دوران معاصر است، ولایتمداری را بزرگترین ویژگی آنها دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس به دست کسانی خلق شد که با تاسی از مکتب انبیا راهی را طی کردند که راه بندگان صالح خداوند متعال است.

وی افزود: سوم خرداد یادآور افتخارآفرینی مردان و زنانی است که با عشق به مکتب انبیای الهی ایستادند تا اسلام و اسلامیت زنده بماند و بشر از برکت مکتبی بهره‌مند شود که عشق و اخلاق و محبت را به اوج رسانده است.

عزیزی اضافه کرد: سوم خرداد یادآور دلاورمردی قهرمانانی است که همجنس بندگان صالح و پاک خدا بودند و تنها با عشق و غرور آفرینی تکه ای از خاکی را آزاد کردند که مردمش این خاک را فدای رضای حضرت حق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بی شک آزادی خرمشهر را باید مرهون تلاش و استقامت انسان‌های خودباور و خدا محوری دانست که پیام آزادی و آزادگی را فریاد کشیدند و لبیک به رهبر و مقتدای خویش را ماندگار ساختند.

انتهای پیام/2310/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول