اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس گلستان خبر داد

کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی در گلستان

جانشین رئیس پلیس استان گلستان گفت: طی دو ماه اخیر در گلستان تصادفات فوتی 31 درصد و میزان متوفیان ناشی از تصادفات نیز 36 درصد کاهش یافته است.

کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدکاظم موسوی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: در مدت دو ماه اخیر 9 فقره تصادفات منجر به فوت در استان داشتیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 13 فقره بود، چهار فقره کاهش را نشان می‎دهد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان فوتی ناشی از تصادفات درون شهری در سطح استان 14 فقره بوده است که این رقم در سال‌جاری به 9 فقره کاهش یافت و پنج نفر کاهش فوتی را در استان داشتیم که رقم قابل توجهی است.

خودرویی مجهز به تست مواد روانگردان و مواد افیونی در محور ناهارخوران فعال است

جانشین رئیس پلیس گلستان با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه، عدم رعایت حقوق شهروندی و نداشتن فرهنگ رانندگی است، افزود: تعداد کمی از رانندگان استان هنجارشکن بوده و قائل به احترام حقوق دیگران نیستند ولی متاسفانه این تعداد اندک، خسارات بالایی را به وجود می‎آورند.

موسوی با تصریح اینکه رعایت فرهنگ رانندگی و توجه به اصول زندگی اجتماعی می‎تواند بسیاری از مسائل جامعه را برطرف کند، متذکر شد: اقدامات خوبی برای کاهش تخلفات حادثه‎ساز رانندگی در استان گلستان انجام گرفته و در حال اجراست.

وی از اجرای طرح ویژه ترافیکی در ایام تعطیلات در استان خبر داد و ابراز داشت: ایستگاه شماره چهار در محور ناهارخوران فعال شده است همچنین خودرویی مجهز به تست مواد روانگردان و مواد افیونی در محور ناهارخوران استقرار داده شده است.

رانندگان الکلی 200 هزار تومان جریمه نقدی می‎شوند

جانشین رئیس پلیس گلستان اضافه کرد: برخی از رانندگان که دارای حرکات و رفتارهای پرخطر هستند به صورت راندوم مورد آزمایش قرار می‎گیرند که متاسفانه تعدادی از این آزمایشات و تست‎های انجام شده مثبت بوده و مشاهده چنین مواردی زیبنده گلستان نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که مواد الکلی و روانگردان مصرف کرده و رانندگی مستانه می‎کنند به لحاظ قانونی 200 هزار تومان جریمه نقدی و 10 نمره منفی برای آن‌ها در نظر گرفته می‎شود و به مدت شش ماه گواهینامه آن‌ها ضبط خواهد شد و در نهایت به مراجع قضایی معرفی تا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/83001/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول