اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی رشت عنوان کرد

کمبود شدید نیروی انسانی در آتش‌نشانی رشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت گفت: آتش‌نشانی رشت با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

کمبود شدید نیروی انسانی در آتش‌نشانی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی مقصودی در همایش تجلیل از آتش‌نشانان فعال داوطلب استفاده از آتش‌نشانان در طرح محله‌محوری با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی را مهم دانست.

وی درباره جایگاه آتش‌نشانی در جامعه، اظهار کرد: هیچ شهری را در دنیا نمی‌توان پیدا کرد که در آن آتش‌نشانی وجود نداشته باشد و امروزه یکی از پارامترهایی که شهرهای قوی در دنیا از آن امتیاز می‌گیرند داشتن آتش‌نشانی قوی و توانمند است.

این مسئول با بیان اینکه وقوع حوادث آتش‌سوزی در شهرهای بزرگ و مطرح دنیا موجب می‌شود که بخشی از شهر با خاک یکسان شود، گفت: داشتن آتش‌نشان قوی یک امتیاز است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای مترقی به آتش‌نشانی از دو بعد نگاه می‌کنند، اضافه کرد: یکی بعد آتش‌نشان ماهر و آموزش دیده و دیگری مردم شهر است.

به گفته مقصودی، مشارکت مردم در هنگام حریق و حوادث پاسخ بیشتر نیازهای شهرها را می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به آتش‌سوزی اخیر شهرک امامزاده ابراهیم شفت، تصریح کرد: اگر بحث آموزش در این منطقه جدی گرفته می‌شد چنین خسارتی به وجود نمی‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت آتش‌نشانان داوطلب به اندازه‌ای است که انجمن آتش‌نشانان داوطلب تشکیل شده و بیش از 137 کشور دنیا از جمله ایران عضو آن هستند.

مقصودی اضافه کرد: آموزشی که آتش‌نشانان داوطلب در مدت هشت سال اخیر به شهروندان ارائه داده‌اند موجب کاهش آمار حریق‌های بزرگ شده است.

وی آتش‌نشانی رشت را با کمبود شدید نیروی انسانی ذکر کرد و یادآور شد: هر واحد عملیاتی باید 12 نفر نیرو داشته باشد که تنها هفت نفر نیرو در هر واحد عملیاتی مشغول فعالیت هستند و می‌توانیم از آتش‌نشانان داوطلب استفاده کنیم.

مقصودی افزود: در بودجه مبلغی برای آتش‌نشانان داوطلب در نظر گرفته نشده بود اما افرادی که سیکل آموزشی را طی کنند در چند ماه آینده با کمک شهردار در طرح محله‌محوری از آنها استفاده می‌شود و در واقع بخشی از کار را در محلات به آتش‌نشانان داوطلب واگذار می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه اکنون 15 هزار نفر از دانش‌آموزان برای اقدام‌های اولیه در مواجه با حریق آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، ادامه داد: هر هفته پنج مهد کودک نیز از آموزش‌های آتش‌نشانان داوطلب زن برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت برگزاری کلاس‌های آموزشی را در تمام فصول عنوان کرد و افزود: در شهرهایی مانند کرج، همدان و تهران ایستگا‌ه‌های آتش‌نشانی برای آتش‌نشانان داوطلب زن در نظر گرفته شده که این مهم در رشت نیز در حال پیگیری برای اجرا است.

به گفته وی، باید برای آتش‌نشانان داوطلب امکانات رفاهی و تسهیلات نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، در همایش مذکور 15 نفر از آتش‌نشانان داوطلب فعال زن و مرد تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول