اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌های کرج:

گذشته باغشهری کرج باید احیا شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: همه باید تلاش کنیم که گذشته کرج که یک باغشهر بزرگ بود، احیا شود.

گذشته باغشهری کرج باید احیا شود

عباس زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این شهرستان به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای مطلوب و قرار گرفتن در کوهپایه جنوبی البرز دارای پتانسیل‌های بسیاری بوده و در گذشته کرج دارای باغ‌های گسترده، فضای سبز زیبا و آب و هوای مطلوبی بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل رشد جمعیت و ساخت و سازهای متعدد بخش مهمی از باغ‌ها و فضای سبز کرج در گذشته تخریب شد که این امر آسیب‌های جدی به منطقه وارد کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اینکه کرج پیش از این به عنوان شش تنفسی پایتخت به شمار می‌آمد، گفت: اگر فضای سبز کرج ترمیم نشده و گذشته باغشهری این منطقه احیا نشود، تنها مردم کرج و استان البرز متضرر نمی‌شوند.

زارع در پاسخ به این پرسش که برای تحقق این مهم چه اقداماتی در کرج صورت گرفته است:‌ گفت: خوشبختانه تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج انجام شده و توانستیم بخشی از نیازهای شهر به فضای سبز را تامین کنیم.

* کاشت 10 هزار اصله درخت در سال 91       

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه تنها در سال 91 بیش از 10 هزار اصله انواع درخت در معابر عمومی کرج کاشته شده است و این اقدام سرانه فضای سبز مرکز استان البرز را افزایش داده است.

زارع ادامه داد: طرح دیگری که در دست اجرا داریم، احداث کاشت درخت و فضای سبز در کمربندی کرج است و امیدواریم احداث کمربند سبز به دور کرج بتواند بخش مهمی از نیازهای این منطقه را به فضای سبز تأمین کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار اصله درخت در حاشیه کرج توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهرستان کاشته شده است و این طرح با جدیت ادامه دارد.

زارع در پایان متذکر شد: تنها سازمان پارک‌ها نمی‌تواند تمام مسئولیت‌ها برای احیای فضای باغشهری کرج اقدام کند و باید همه دست به دست هم بدهیم تا به هدف نهایی که رسیدن به استانداردهای جهانی از نظر سرانه فضای سبز برسیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول