اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)

«غربت آفتاب» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «غربت آفتاب» به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

«غربت آفتاب» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: برنامه‌ غروب هفتم یکی از برنامه‌های تولیدی این رسانه بوده که 14 خرداد از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 22 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع برنامه غروب هفتم با توجه به ویژگی‌های دوران پیشوای هفتم شیعیان خفقانی است که بر جامعه از سوی خلفای آن دوران حاکم بوده و تقیه امام موسی کاظم(ع) به دلیل زندانی بودن از محورهای دیگر این برنامه محسوب می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: افرادی از سوی موسی بن جعفر(ع) در دربار نفوذ می‌کردند تا از آزار و اذیت شیعیان در دربار جلوگیری کنند و از سویی دیگر برخی از طرفداران امام وادار به تقیه می‌‌شدند تا برخی از حقایق را پنهان کنند تا مبادا افشا شدن این حقایق سبب شود حکومت بر شیعیان سخت‌گیری کند.

وی یادآور شد: اکنون از سوی وهابیت شبهاتی درباره تقیه مطرح می‌شود به همین دلیل موضوع تقیه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

صفایی از تولید برنامه زنده غربت آفتاب ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و افزود: این ویژه برنامه از ساعت 10 تا 12 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محورهای موضوعی این برنامه چالش‌های سیاسی در زمان امام موسی کاظم(ع) است که چالش‌های سیاسی در بین یاران امام موسی کاظم(ع) و حکومت طاغوتی زمان پیشوای هفتم شیعیان در این برنامه بررسی می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به محورهای دیگر برنامه غربت آفتاب گفت: تحلیلی از اقدامات سیاسی دوران امام موسی کاظم(ع) مانند نفوذ برخی از یاران امام در دستگاه خلافت، راز زندانی‌های طولانی مدت امام و پاسخ‌ سؤالاتی مانند چرا امام موسی کاظم(ع) در ظاهر شخصیتی بود که کاری به سیاست نداشت و تقیه را در پیش گرفت؟ در این برنامه تبیین می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: به طور معمول برنامه‌های روزانه صبحگاهی و اذان‌گاهی رادیو معارف به ویژگی‌های شخصیتی امام موسی کاظم(ع) انعطاف دارد.

وی با اشاره به محورهای دیگر شخصیت امام موسی کاظم(ع) برای برنامه‌سازی گفت: دانش، عبادت، ویژگی‌های شخصیتی مانند زهد، بخشش، هدایتگری، مواضع امام کاظم(ع) در برابر خلفای زمان خود و نقش امام صادق(ع) در معرفی امام کاظم(ع) از جمله ویژگی‌های پیشوای هفتم شیعیان است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف روایت‌های امام کاظم(ع)، مناظره‌های امام، شیوه‌های استنباط، تفقه در دین، دیدگاه‌های علمی، روش شناخت علم، توحید، برنامه‌های خداوندی و مسئله مهدویت از نگاه امام کاظم(ع) را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که در تولید برنامه می‌تواند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول