اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی در جمع مردم کهنوج:

نظام اقتصادی کشور سالم نیست / دولت باید حامی فعالیت‌های اقتصادی باشد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نظام اقتصادی ما نظام سالمی نیست، گفت: دولت نباید مانع مردم در زمینه فعالیت‌های اقتصادی باشد، بلکه باید همواره حامی آنان باشد.

نظام اقتصادی کشور سالم نیست / دولت باید حامی فعالیت‌های اقتصادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: مردم کهنوج شهسواری‌های دیگری برای کهنوج هستند، بنابراین باید بستری فراهم شود تا توانایی‌های جوانان این مرز و بوم شکوفا شود، همان طور که یک روز در قالب جنگ جهاد کردند و امروز نیز در زمینه‌های دیگری مانند علم، کشاورزی و ... فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که در این شهرستان زندگی می‌کنند، نباید هیچ تفاوتی با مردم پایتخت داشته باشند و همه از تمام امکانات به طور مساوی استفاده کرده و از آنها بهره ببرند، زیرا انقلاب اسلامی به وجود آمد تا عدالت و معنویت را در جامعه برقرار کند و مردم نیز به آن لبیک گفتند، بنابراین باید تلاش کنیم تا عدالت حقیقی را حکمفرما کنیم.

جلیلی با بیان اینکه چرا امروز اقتصاد ما نباید به دوش امثال شهسواری‌ها باشد، تصریح کرد: این شهرستان هم‌اکنون دارای ظرفیت‌های بی‌شمار خداوندی است و با همین منابع طبیعی نه‌تنها مشکل اقتصاد برطرف می‌شود، بلکه این قابلیت را دارد که در عرصه‌های اشتغال و اقتصاد مناطق دیگر را پوشش داد.

وی با اشاره به اینکه دولت نباید مانع مردم در زمینه اقتصادی باشد، بلکه باید همواره حامی آنان باشد، ابراز داشت: شهرستان کهنوج با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به شهری نمونه از نظر کشاورزی در منطقه و جهان تبدیل شود.

جلیلی عنوان کرد: گرانی همه جا هست، بنابراین دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند، زیرا هنگامی که ما به مردم اعتماد کرده و از توانایی‌های آنان استفاده می‌کنیم، این تورم نیز با کمک خود مردم برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید سود محصولات کشاورزی که با تلاش زیاد در این منطقه به عمل می‌آید به جیب دلالان برود و هیچ چیز از آن عاید کشاورزان نشود، اذعان داشت: سودی که دلالان کسب می‌کنند، چند برابر سود کشاورزان است، پس نظام اقتصادی ما نظام سالمی نیست و این وظیفه دولت است که این مشکلات را برطرف کند.

جلیلی با اشاره به اینکه بسیاری از صادرات کشورها که در خانه‌های من و شما مورد استفاده قرار می‌گیرد در کارخانه تولید نمی‌شود، بلکه در خانه‌های کوچک مردم تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر از ظرفیت‌های این منطقه با برنامه‌ریزی مناسب استفاده شود، جوانان ما بیکار نمی‌مانند، زیرا هر جوان می‌تواند، منشأ بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات در جامعه باشد.

انتهای پیام/80008/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول