اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:

بیش از 72 هزار رای اولی سیستان و بلوچستان در انتخابات شرکت می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: امسال در استان سیستان و بلوچستان، 72 هزار و 274 نفر از شرکت کنندگان در انتخابات رای اولی هستند.

بیش از 72 هزار رای اولی سیستان و بلوچستان در انتخابات شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: با توجه به نهایی شدن بررسی صلاحیت داوطلبان در  2 هزار و 805 روستا در سیستان و بلوچستان انتخابات شورای شهر و روستا برگزار می‌شود.

وی افزود: تا این مرحله از انتخابات برابر اعلام هیئت عالیه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روسای این استان 15 هزار و 173 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت شده‌اند.

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هزار و 899 شعبه اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است.

این مسئول یادآور شد: از تعداد بیش از یک میلیون و 494 هزار نفر واجدالشرایط رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، 72 هزار و 274 نفر رای اولی هستند.

شیخ‌زاده اضافه کرد: مجموعه رسانه‌ها، بزرگان، سران طوایف، علما، خطبا، ائمه جماعت و هر کسی که تریبونی در اختیار داشته و دغدغه نظام و انقلاب را دارد باید مشارکت در امر انتخابات را به عنوان یک معروف برای خود تکلیف بداند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به مانند حفظ نظام است گفت: باید خود، خانواده، طایفه و قوم خود را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم، هر یک از آرای مردم در حفظ نظام تاثیر بسزایی دارد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به میزان بالای مشارکت مردم این منطقه در انتخابات‌ قبلی امیدواریم در انتخابات آتی نیز حماسه آفرین باشند.

این مسئول ادامه داد: امسال برای نخستین بار، برگزاری دو انتخابات ملی و محلی را به طور همزمان داریم که این نشانه اعتماد مجریان به توانمندی مردم و دولت است.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در حوزه زیرساختی، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد.

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اکنون حرف تمام مجالس و محافل بحث داغ انتخابات است گفت: این نشان می‌دهد مردم نسبت به این موضوع بسیار حساس و بوده و توجه دارند.

وی با تاکید بر بی‌طرفی مجریان انتخابات در استان خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات نیز یک رای دارند که به فرد اصلح تقدیم می‌کنند.

شیخ‌زاده با اشاره به انتخابات شورا نیز ابراز داشت: اگر مدیریت شهری و رفع مشکلات شهری برای مردم مهم است باید در انتخاب افرادی متخصص و کارشناس و متعهد تلاش داشته باشند، افرادی که فرآیند توسعه شهری و روستایی را رقم بزنند.

این مسئول متذکر شد: قطعا اگر رئیس جمهور با آرای قاطع مردم انتخاب شود، در صحنه‌های ملی و بین‌اللملی مقتدرانه حضور یافته و از حقوق کشور و مردم دفاع می‌کند.

وی رصد تبلیغات ستادهای انتخاباتی را از طرف مجریان انتخابات بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: بایدها و نبایدهای تبلیغاتی قبلا به ستادها اعلام شده که همه ملزم به رعایت آنها هستند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اکنون ستاد انتخاباتی چهار کاندیدای ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان فعال شده ادامه داد: باید در اولین فرصت سایر نامزدهای انتخابات نیز نماینده‌های ستادهای استانی خود را به ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان معرفی کنند.

در پایان این جلسه روسای کمیته‌های مختلف از جمله، آموزش، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، حراست و غیره به تشریح عملکرد کمیته‌های خود پرداخته و مشکلات حوزه فعالیت خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول