اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ایلام خبر داد:

کاهش 75 درصدی تصادفات فوتی در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام از کاهش 75 درصدی تصادفات فوتی در دو ماهه ابتدای سال جاری در معابر درون شهری این استان خبر داد.

کاهش 75 درصدی تصادفات فوتی در ایلام

سردار علی دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در دو ماهه ابتدای سال جاری تنها یک حادثه فوتی در معابر درون شهری استان به وقوع پیوسته که نتیجه آن جان باختن یکی از شهروندان ایلامی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که پارسال در همین مدت 4 نفر از همشهریان ایلامی در معابر درون شهری به علت وقوع حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود تعداد تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون شهری استان به ترتیب 7 و 25 درصد کاهش داشته است.

دولتی با اشاره به کاهش 75 درصدی تصادفات فوتی در دو ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: در این مدت با وجود کاهش 8 درصدی مجروحان حوادث رانندگی درون شهری، تعداد 108 نفر از رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه به علت مجروحیت روانه بیمارستان شدند.

وی گفت: همکاری و تعامل صمیمانه شهروندان و رانندگان نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی در ابتدای سال جاری داشته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام کنترل و نظارت پلیس بر رفتار کاربران ترافیک، رعایت قانون از سوی رانندگان، انجام اقدامات فرهنگی و اصلاح نقاط حادثه خیز و بازدارندگی قانون جدید را از جمله عوامل کاهش تصادفات در معابر درون شهری ایلام دانست.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری طرح‌های جامع انضباط ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار گرفته است، گفت: فرهنگ سازی و آموزش همگانی بر کاهش تصادفات نیز بسیار تأثیر گذار است.

دولتی با بیان اینکه رعایت و یا عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به فرهنگ افراد مرتبط است، افزود: رانندگان برای حفظ جان خود و دیگران باید قانون را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی تنها به پلیس اختصاص ندارد، گفت: دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و به ویژه خانواده‌ها در این حوزه نقش مهمی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/2246/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول