اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه یزد خبر داد

آغاز طرح تابستانی پلیس راه از دهه سوم خرداد / برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس‌ راه استان یزد از آغاز طرح تابستانی پلیس‌ راه برای کنترل جاده‌ها و جلوگیری از بروز حوادث خبر داد.

آغاز طرح تابستانی پلیس راه از دهه سوم خرداد / برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه‌ساز

احمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اقدامات اولیه برای اجرای طرح تابستانی پلیس انجام شده و این طرح از نیمه دوم خرداد‌ماه که امتحانات مدارس تمام شده و دانش‌آموزان تعطیل شدند اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد که در مرحله نخست از 18 خرداد ماه تا قبل از ماه مبارک رمضان و مرحله دوم بعد از ماه مبارک رمضان تا پایان شهریور اجرا می‌شود.

مظفری عنوان کرد: در اجرای طرح تابستانی پلیس، تیم‌های پلیسی در جاده‌های استان عبور و مرور مسافران را کنترل خواهند کرد و با استفاده از دوربین سرعت سنج، با تخلف سرعت غیر مجاز برخورد می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: در اجرای طرح تابستانی با هشت تخلف حادثه ساز برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی از جمله تخلفات حادثه ساز را عدم استفاده از کمربند ایمنی عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از کمربند ایمنی برابر قانون برای کلیه سرنشینان اجباری است و سختگیری‌های پلیس برای سلامت سفر خود شهروندان است.

رئیس پلیس‌ راه یزد سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، نداشتن کلاه ایمنی برای موتور سواران و ... را از جمله تخلفات حادثه‌ساز برشمرد.

وی از آمادگی کامل پلیس برای جلوگیری از وقوع تصادفات و ترافیک‌های سنگین در ایام اجرای طرح خبر داد و گفت: گشت‌های نظارت و کنترل خودروهای متخلف در سطح جاده‌های استان تقویت می‌شوند.

مظفری اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح، تیم‌های محسوس و نامحسوس در قالب تیم‌های موتوری و خودروهای پلیس مسئولیت حفظ نظم و انضباط را بر عهده خواهند داشت.

وی بیشترین علت تصادفات در سطح جاده‌ها را خستگی و خواب آلودگی دانست و تصریح کرد: رانندگان با توقفی کوتاه در طول مسیر سلامتی خود و سرنشینانشان را حفظ کرده و از سفر خود لذت کافی را ببرند.

رئیس پلیس‌ راه استان یزد خواستار همکاری رانندگان با پلیس شد و افزود: اگر رانندگان قانون و مقررات را رعایت کنند و همکاری و تعامل خوبی با پلیس داشته باشند قطعا سفری بی‌خطر و شاد خواهند داشت و بدون حادثه به مقصد خواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسافران زیادی در ایام پایانی هفته به مناطق ییلاقی استان سفر می‌کنند گفت: جاده‌های روستایی استان کم‌عرض و شلوغ است و انتظار می‌رود رانندگان و موتورسواران در تردد خود قانون را رعایت کنند.

مظفری اظهار داشت: موتور سوارانی که قصد دارند به مناطق ییلاقی سفر کنند حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و در حاشیه جاده حرکت داشته باشند.

وی همچنین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: هرساله در این ایام کاروان‌های زیارتی زیادی به مرقد مطهر امام راحل عزیمت دارند که ضمن اعلام آمادگی پلیس برای همکاری با این کاروان‌ها انتظار داریم تا کاروان‌ها نیز همکاری مطلوبی با پلیس داشته باشند.

رئیس پلیس‌ راه استان یزد بیان داشت: پلیس‌ راه این کاروان ها را برای اقدامات ترافیکی همراهی می کند و انتظار داریم توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

انتهای پیام/90004/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول