اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر ماه امسال

بیمارستان شهدای آبیک به بهره‌برداری نهایی می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مهر ماه سال جاری بیمارستان 32 تخت خوابی شهدای آبیک به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

بیمارستان شهدای آبیک به بهره‌برداری نهایی می‌رسد

علی‌اکبر زینالو در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان شهدای شهرستان آبیک که با حضور محمد‌رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: کار احداث بیمارستان دولتی 32 تخت خوابی شهدای آبیک اوایل سال 88 آغاز شده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان یاد شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به صورت موقت به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل فرآیند نسبتاً طولانی اخذ مجوز افتتاح بیمارستان از ستاد ریاست جمهوری شامل آگهی استخدام و گزینش نیروی انسانی، به مدت سه ماه برای جذب نیروهای اصلی بیمارستان فرصت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: برای فضای ساختمانی این بیمارستان 56 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و 30 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب رسیده است.

زینالو با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این اعتبار جذب شده و بیمارستان در حال تجهیز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش اورژانس و درمانگاه تخصصی بیمارستان شامل بخش زنان و زایمان، اطفال، داخلی و جراحی و نیز داروخانه برای بیماران سرپایی راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: بخش‌هایی از بیمارستان مانند آماده‌سازی اتاق عمل و برخی فضاها هنوز از سوی پیمانکار تکمیل نشده که در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده شد تا در هفته آینده تکمیل و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود.

این مسئول بیان کرد: با تحقق قول مساعد پیمانکار تا هفته آینده، نسبت به تجهیز بیمارستان اقدام می‌شود و تا پایان شهریور یا مهر ماه امسال، بیمارستان به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیماران با تعرفه دولتی در بیمارستان شهدای آبیک ویزیت می‌شوند.

زینالو اذعان کرد: چنانچه بیمارستان شهدای آبیک نیاز به متخصصان دیگری داشته باشد، در صورت وجود شرایط لازم، پزشکانی با تخصص‌های گوش و حلق و بینی، چشم و قلب در این بیمارستان مستقر می‌شوند.

وی افزود: اگر بیماری با مراجعه به بیمارستان شهدای آبیک نیاز به بستری داشته باشد، بر اساس قرارداد منعقد شده با بیمارستان ولی عصر (عج) این شهر، به این بیمارستان ارجاع و با تعرفه و فرانشیز (سهم بیمار از هزینه درمانی) دولتی بستری و درمان می‌شود.

این مسئول بیان کرد: فرانشیز بیماران سرپایی 30 درصد و فرانشیز بیماران بستری 10 درصد است.

انتهای پیام/77006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول